27 Haziran 2007

Bu ProfitErol Selen için...

Tam 28 yıl önce saat 03.30'da kapkara saçlı, yanakları tüylü bir kız dünyaya geldi Ankara Güven hastanesinde. Babasının kucağına verdiklerinde adamcağız şaşırdı. Yoksa sütçünün kızı mıydı bu? :) Sonra kara saçlar döküldü yerine kumral bir kız geldi. Bu kız Batman'da olma, Ankara'da doğma, Balıkesir'de büyüme, aynı zamanda baba tarafından Avanoslu, anne tarafından da Girit ve Karadeniz'li Selen'den başkası değildi...


Evet bildiniz: Bugün benim doğumgünüm... E doğumgünümde de tuzlu tarifi vermek olmazdı. Onun için dün akşam yemedim içmedim size profiterol pişirdim. Biz ona aile içinde Profit Erol (O'yu yumuşatın) diyoruz :) Anneciğim eskiden çok yapardı. Neredeyse her misafir gelişinde... Ama devlet çalışanı olmaktan kurtulup da kendi işini açınca işler yoğunlaşıp daha pratik tariflere yöneldi ve biz de profiterolü özler olduk.

Ben de bahane ile kendimi ve daha çok da kocişi sevindirdim akşam akşam. Saat 00:01 olduğunda da hediyemi aldım :) Kociş bana çok güzel bir elbise almış. Sağolsun canım benim. Bu akşam için bir planı var mı bilmiyorum :) Süprizi mahvetmek olmasın diye fazla kurcalamadım. Eğer ki bir süpriz varsa sonra anlatırım. Hepinize sevgiler.

Malzemeler:
(Hamuru için)
125 gr Sana
3 çay bardağı su
3,5 çay bardağı un
4 yumurta
(İç kreması için)
1/2 bardak toz şeker
3 çorba kaşığı un
2 bardak süt (yarım litre)
1/2 paket vanilin
60 gr Sana

(Çikolata sos için)
1,5 bardak su
5 çorba kaşığı şeker
2 çorba kaşığı kakao
1 çorba kaşığı mısır nişastası



Yapılışı:
Sana yağını ve suyu ocakta kaynayana kadar karıştırın. Kaynamaya başlayınca tencereyi kenara alın ve unu ilave edip aynı anda da karıştırmaya devam edin. Bir süre kaşıkla ezerek karıştırın ve ılımaya bırakın. Hamurunuz ılınınca 4 yumurtayı kırın ve elinizle iyice yoğurun. Hamura yumurtaları yedirmek biraz zaman alıyor. Cıvık bir hamur elde edeceksiniz. Fırını 180 dereceye ısıtın. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye cevizden biraz büyükçe top haline getirdiğiniz hamurları dizin. Elinizi unlamanıza gerek yok. Hamur çok yumuşak ve yapışkan fakat hafif bastırarak iki avucunuzun arasında yuvarlarsanız sorun olmuyor. Tepsiye yerleştirirken yuvarlak formunu bozmayın ve bastırmayın. Isınmış fırında yaklaşık 25-30 dakika üzeri çok hafif pembeleşene kadar pişirin. Son 10 dakika da fırını kapatıp tepsiyi içinde bekletin ki hamurların ortaları iyice pişsin.

Bu arada da iç kremasını hazırlayalım. Sana yağı hariç tüm malzemeyi karıştırın ve ocakta muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Altını kapatınca Sana yağını da ilave edin ve eriyene kadar karıştırıp ılımaya bırakın.

Çikolata sosunu da tüm malzemeleri karıştırıp ocakta rengi siyaha dönene kadar pişirin ve ılımaya bırakın. Hem iç kremasını hem de çikolata sosunu soğuyana kadar arada karıştırın ki üstü kaymaklanmasın.


Profiterollerinizi isterseniz çikolata sossuz arasında krema ve üzerinde pudra şekeri serpilmiş halde, isterseniz de üzerine çikolata sosu dökerek servis yapın. Afiyet olsun.

35 yorum:

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Selen'cim iyi ki doğduuun Mutlu Yıllar sağğna :))
Çok çok güzel bir yaş olsun çokkk çokk mutluluklar getirsin bol ianslı da bir yıl olsun :))
Sevgiler...

Ceylin ve Mert dedi ki...

Canım Arkadaşım,
Tüm sevdiğin kişilerle sana nice nice mutlu, sağlıklı, huzurlu yıllar dilerim...İyi ki doğmuşsuuuuun, annene teşekkür etmek lazım esas senin gibi tatlı, iyilik ve yardım sever, güzel mi güzel, tatlı mı tatlı bir kız doğurduğu için...
Canım benim, gece gece bir de profitErol pişirmişsin, bir de üşenmemişsin bugün bendeniz için işe de getirmişsin...Ellerine sağlık canım...Henüz tadına bakmadım ama bakar bakmaz yorumlarımı da buraya yazacağım...

Çok çok çok öpücükler ve sevgiler,
Senemişko

Unknown dedi ki...

Selencim,
Doğumgününü bir de burdan kutlamak istedim..İyi ki doğdun..Kocişinle ve sevdiklerinle beraber mutlu yıllar geçirirsin umarım..
Bu arada yılan hikayesine dönen doğumgünü organizasyonu konusunu açsam mı açmasam mı kararsız kaldım :)
Profiterol de en sevdiğim tatlılardan biridir ve seninki de çok güzel görünüyor, ellerine sağlık..
Çok çok öpüyorum.. Mutlu yıllar canım

SEDA dedi ki...

Doğumgünün kutlu olsun Selencim. Nice mutlu yıllara :)

Adsız dedi ki...

selenciğim;
doğumgünün kutlu olsun canım benim. ailenle eşinle bir ömür boyu mutluluklar diliyorum sana..
kocaman öpüldün
şebnem

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Selenciğim,

Doğum günün kutlu mutlu olsun, bugün kocanla birlikte senin için rüya gibi güzel geçsin inşallah:))

Nice senelere,

gezicini dedi ki...

sevgili Selen,
nice nice sağlıklı ve güzel günlere, her zaman mutlu ol...
sevgiler
gorki

Adsız dedi ki...

İYİİİKİ DOOOGDUUUUN SEEEEELEN...!
İYİİİKİ DOOOGDUUUUN SEEEEEEEELEN...!
İYİİİKİ DOOOGDUUUUN , İYİİİKİ DOOOGDUUUUN MUTLU YIIILAAR SAAANAA..!

Şirinem, ne iyi yapmışsında doğmuşsun, bizimde insanın ilk gördüğü yerde yanaklarını sıkma isteği uyandıran bir arkadasımız oldu:)Seni şimdilik bu ortamda da olsa tanıdığıma çok memnunum, inşallah en kısa zamanda görüşeceğiz. Doğum günün kutlu mutlu hayırlı olsun, yeni yaşın sana bütün hayallerini getirsin, sürprizlerin bol olsun.Çook öpüyorum tatlım...

anne ve cocuk dedi ki...

selam...oncelikle oyun icin tesekkurler:))) sana mutlu yillar diliyorum. Sevgiyle hazirlanmis tariflerin harika...sevgiler...

LaMa dedi ki...

Ay cici Selen bugun 21 yasina girmis, aman da aman :)Cok mutlu bir omur diliyoruz kendisine, 22 ,23 oldugu gunleri de goruruz insallah :P
sevgiler!

GANNE dedi ki...

Selencim doğum günün kutlu olsun. Sevdiklerinle beraber daha nice senelere inşallah. Herşey gönlünce olsun.
Bu arada ben hiç denemedim Profit Erol yapmayı. Senin tarifi yazdım kenara, deneyecegim. Haber veririm yapınca. :) Seni sevindiririm. :)
Soru sormussun bana, cevapladım kendi blogumda ama burda da yazayım dedim. Şekerim ben Bakırkoy'de oturuyorum. Sen neredesin? :) Bekliyorum seni, bak öpmeye gelicen. :))
Sevgilerimle, nice senelere...

Pratik Anne dedi ki...

Dogumgunun kutlu olsun Selen. Nice mutlu senelere insallah. Profiterol da cok leziz gozukuyor. yam yammm..

canan kufer dedi ki...

canim selencigim,

dogum günün kutlu olsun, cok sevindim benimde cumartesi günü dogum günüm ve ertesi sabah türkiyeme geliyorum ve sinavimi verdim, yuppiiiiiii!!! benim icin en güzel dogum günü hediyesi.
seni kocaman sapur supur öpüyoruz,

canan ve sera-mina

Adsız dedi ki...

Iyı ki dogdun minik kusum, iyi ki varsin ve iyi ki uzaktada olsam varligini, sicakligini hissediyorum
Kalbinden neyin olmasini geciriyorsan bugun kavusman dilegiyle.. Herseyin en iyisi hakettigin gibi hep seninle olsun.. Seni kocaman opuyorum ve kocaman sariliyorum

Seni coook seviyorum sari civcivim


ps: Buradaki civciv zamaninda postalayamadigi icin, surpriz paketin hala yolda. Artik aradaki uzakliga ver:) herseyi bir gune sıkıstırmıs olmadik boylece dimi ama:)

Papatya dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun Selencin :)
Sen doğduğunda da böyle sıcak mıydı acaba havalar? Giritte yanıp kavruluyoruz.

Yeni yaşınla birlikte herşeyin gönlünce olmasını dilerim...
Sevgiler,
Papatya

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Selen,
doğum günün kutlu olsun canim.
Sağlıklı mutlu bir ömür dilerim.
Herşey gönlünce olsun..:) Hadi bakalim supriz kacmasin..:))
Profit Erol de nefis görünüyor,teşekkürler.;)
Ellerine saglik
sevgilerle

Minik Kus dedi ki...

Seleeeennn musmutlu yillar dilerim :) Nice mutlu senelere kocisinle birlikte ulasman dilegiyle...

ProfitErol'un da pek guzel olmus. Ben de senin tarifine cok benzer sekilde yapiyorum ama cok yorucu oldugu icin hiz goze alamiyorum yapmayi. Afferin sana :) Opuyorum...

Calisan Anne dedi ki...

Selencim, Nice mutlu sağlıklı yıllara kocişinle ve ailenle birlikte. Keşke önce haberimiz olsaydı da biz yapsaydık pastaları:) Öpüyorum seni. Sevgiler,

Esra

Ceylin ve Mert dedi ki...

Sevgili Herkes,
Sağolsun arkadaşım üşenmemiş getirmiş, bizzat bu profitErolün tadına baktım...Gerçekten muhteşem olmuş...Laf olsun diye yazmıyorum, çok lezzetli...Tekrar elllerine sağlık canımcım...
Sevgiler...
Senem

Unknown dedi ki...

Merhaba Selen,
Tariflerinin hepsi birbirinden lezzetli ve şık.Sayfanın tepesindeki resim çok şeker.Tam sayfana uygun olmuş.Çok güzel seçmişsin.
Hoşçakal,
Çiğdem

Selen dedi ki...

Burcucuğum, Senemciğim çok teşekkürler güzel dilekleriniz için.

Bilgenciğim, hem de ne yılan hikayesi :) hadi gel bize hala var profiterol.

Sedacığım canım, ne güzel yorumunu görmek. Çok teşekkürler

Şebnem ablacım,
Çok teşekkürler ben de seni ve Oytun'u kocaman öptüm.

Papatyacığım, Gorkiciğim,
Çok sağolun.

Selen dedi ki...

Mögücüğüm,
Ay şımardım bak sen böyle yazdıkça :) İlk buluşmamızda yanaklarımı sıkarsın artık :)doğumgünü şarkısı için de teşekkürler.

sevgili Anne,
Ne demek rica ederim. İltifatlara çok teşekkürler.

Aman da cici Lama bu ne şeref, gerçek yaşımı ortaya çıkarmışsınız ama olmadı :) Lütfen bu kadar genç olduğum bir sır olarak kalsın :P

Gannem sevindir beni, bekliyorum. Seni öpmeye geldiğimde profiterolümü isterim :) Ben de Ataköy'deyim. Kork benden her an gelebilirim :))

Selen dedi ki...

Pratik anne ,
Çok teşekkürler. Bu arada söylemeden edemeyeceğim çocuklar için işaret dilinden bahsetmeniz çok iyi oldu. Hem bilgilendik hem de çocuğum yok ama kuzenlerime faydalı bir kaynak oldu. Sevgiler

Canancığım,
Gelin, sabırsızlıkla bekliyoruz sizi. İnşallah güneye geliriz de seninle de tanışma fırsatımız olur. Sınavı geçmene de o kadar sevindim ki anlatamam. Başaracağın kesindi gerçi de... Öpüyorum

Gökçem, nazlı bebeğim,
Çok sağol canım benim. Sevgin ve güzel yüreğin benimle ya o herşeye bedel. Minik kuşun seni kocaman öper.

Papatyacığım,
Valla buralar da o kadar sıcak ki burnumuzdan ter damlıyor. Felaket. Allah sonumuzu hayır etsin. Baksana kar tatili yapmadık da sıcak tatili yapıyoruz...

Ayşeciğim çok teşekkürler canım.

Selen dedi ki...

Minik kuşum,
Çok sağol canım. Evet cıvık hamurla uğraşmak pek de kolay olmuyor ama tadına değiyor. Kilo almaya da birebir :)Öptüm

Esracığım,
Ne demek şekerim ben yaparım sana pastaları. Neydi limonlu cheesecake mi? Öptümmm

Senemcim,onayın için çok teşekkürler.Valla ben de bu kadar beğenerek yiyeceğini düşünmemiştim.Gurur duydum :)

Merhaba Çiğdem,
Çok teşekkürler :)

Selen dedi ki...

SEDACIM,
Sana ilave not: Ben de kardeşinin pastasından istiyorum :))

Anne ve Bebisi dedi ki...

MUTLU YILLAR!
Nice güzel senelere:) Yeni yaşın kutlu olsun.

Bocuruk dedi ki...

Sevgili Selen,
Yeni yaşın kutlu olsun, nice yaşlara sevdiklerin ve sevenlerinle gir inşallah...

AsYa dedi ki...

mutlu yıllar Selen...Nice Nice mutlu yıllara daha....

sevdamavisi dedi ki...

Selenciğim,
mutlu yıllar canım iyiki doğmuşsun da biz de seni tanımışız. çok güzel sürprizlerle renkli bir doğum günü kutlamışsın ne mutlu sana.
Benim ailem de Avanosludur bir bağ varmış aramızda:))
sevgiler canım

Cafe Gusto dedi ki...

İyiki doğdun Selen,uzun ve güzel bir yaşam diliyorum.sevgilerimle...

Selen dedi ki...

Esra,
Bocuruk,
Asya,
Serpil,
Çok teşekkürler güzel dileklerinize

Sevdacığım,
Özel mailini bekliyorum. Kimlerdensiniz bakalım? :)

Adsız dedi ki...

selen iyiki doğdun
yakında oradayım
güzellikler senin olsun
yeni yaşın kutlu olsun sevgiler
aynur

etki alanı dedi ki...

Güzel yüzlü,güzel burunlu sevgili bayan....
İyiki BAKE SHOP ta çalışmaya başlamışım.Sevgili Ayşem'in teklifini kabul ettiğimde böylesine güzel sürprizlerle karşılaşacağımı bilmiyordum.
Desteğiniz için teşekkür ediyorum.Mekanımız dostlar için.Lütfen buyrun.
sevgilerimi iletiyorum selenciğim...

Selen dedi ki...

Sevgili Aynur (?),
Çok teşekkürler.. Ama hangi Aynur bilemedim :( Özür...

Tütücüğüüüüm,
Şekercik, güler yüzlü, tatlı dilli, sağlam kalemli kadıncık. Çok öpüyorum

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

tam profiterole yakışır bir tarif ve resim olmuş......ellerinize sağlık...