07 Haziran 2007

Süpriiiizz: Enginarlı Omlet


Öncelikle Lamacığım bana teşekkür kartları atmış. Adını tuzlu krakerlerle yayınlamamı çok sevmiş. Ben de teşekkürüne teşekkür ediyor ve aynı benim krakerlerime benzeyen harfli kartı yayınlıyorum. Çok incesiniz canım..



Evet önceden de bahsedilen süpriz buydu :) : Enginarlı Omlet


Gökçen Adar'ın kitabında kuşkonmazlı enginarlı omleti görünce ağzım sulandı. Ben de kuşkonmazsız ve kaşarlı-kekiklisini yaptım. Öncelikle 1 adet kırmızı biberi halka halka doğradım ve çok az yağ kızdırdığım teflon tavada kapak kapatarak kızarttım. Bu arada 3 adet yumurtayı çırptım, içine kekik ufaladım, tuz ektim ve rende kaşar ekledim. Enginarlarım zaten haşlanmıştı. 1 adet enginarı 8-10 parçaya böldüm ve kırmızı biber halkalarının olabildiğince ortalarına gelecek şekilde enginarları da tavaya yerleştirdim ve son olarak yumurtalı karışımı da üzerine döktüm. Yine kapaka kapatarak önce bir tarafını kızarttım sonra tersini çevirerek diğer yüzü de pişirdim. Omletim 2-3 kişiye yetecek büyüklükte oldu. Gerçekten çok lezzetliydi tavsiye ederim.
Bir de geçenlerde düşündüm ki blogum tatlı ve pasta yönünden biraz eksik kalıyor. Neden derseniz, ben tatlı değil tuzlu ve ekşi düşkünüyüm. O yüzden de yemek pişirmek tatlı yapmaktan daha cazip geliyor. Bir de kıvam tutturamam diye korkuyorum tabi. Bu nedenle tatlı tarifi yayınlamadığımdan kendimi kötü hissetmemek için size geçenlerde Yeşilköy'de bir balık restoranında yediğim dondurmalı irmik tatlısının resmini sunuyorum. Sıcak irmik tatlısının içinden buz gibi maraş dondurma çıkıyor. Enfes bir lezzet. Aynısını daha önce de Tike'de yemiştim ama onun fotoğrafını çekmeye fırsatım olmamıştı.

Tatlı sizler içindi ama yine tuzluların hakkını yememek için bir de yemek tavsiyem olacak. Haftasonu ilk defa (biraz geç kaldım tabi ki) Pierre Loti'ye gittik. Oradaki Aziyade Restoran'da aziyade haşlama kuzu tiftikleme yedim. Fotoğrafı aşağıda. Gerçekten de yumuşacık bir kuzu etiydi ve çok lezzetliydi. Tek kötü tarafı restoranın 22.30'da kapanıyor oluşu. Tavsiye edilir...

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Şekerim,
Bende senin tam tersin olarak yemek yapmayıda yemeyide sevmeyenlerdenim. varsa yoksa kek kurabiye..benim blog da sagolsun yengelerin yöresel lezzetleri olmasa sadece kek kurabiye blogu olacak valla:)
Dondurmalı irmik tatlısını bende yemistim süper bir lezzet.

Ceylin ve Mert dedi ki...

selencim,

ben de dondurmalı irmik tatlısına bayılıyorum :))) gerci bildiğin gibi benim bayılmadığım tatlı, pasta pek yok gibi :))) olmuyor ama böyle tatlı sevenler için daha fazla tatlı tarifi bekliyoruuuuuz :)) hep enginar, hep enginar :)))
optummmm cooook,
senem

L1 dedi ki...

uyarin icin cok tesekkurler Selen, o zamanlar direkt yayinlaniyordu commentler. bu firsatla siteni gormus oldum, cok guzel, en kisa zamanda detayli inceleyecegim.

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Selen,
beklenen süpriz enginarlı tarifin sonunda geldi. Aklımın ucundan omlet yapacağın geçmedi, çok değişik bir lezzet olmuş...Ellerine sağlık...
Dün de verdiğim tüm linklere baktım..Yazını keyifle oyalama kagidinda okudum, bayıldım yazdıklarına, cok faydalı cok farklı, kalemine saglık..Eğer aklıma ilginç fikirler gelirse sana seve seve yazarım...Güzel paylaşımlarla aday adayı annelere de cok yararlı bir siteyi sayende öğrenmiş oldum..tesekkürler canım.
sevgilerle

Calisan Anne dedi ki...

Selen, evin diğer yakada olmasaydı, atlayıp gelecektim omleti yemeğe. Resim Mezzaluna'nın pizzaları gibi çıkmış. nefis nefis...

gezicini dedi ki...

ben de tuzlu ve ekşi-limonlu şeyler severim. omletin harika olmus!
sevgiler
gorki

Selen dedi ki...

Mügeciğim,
O zaman el ortak bir blog açalım bari de ne sen yemeklerden eksik kal (kilis dışındakilerden) ne de ben tatlılardan :) Buluştuğumuzda tatlılar senden börekler benden artık...

Senemcim,
Çoook haklısın canım. En kısa zamanda bir profiterol tarifi patlatacağım :) söz.

Elvancığım,
Çok teşekkürler, görevimiz ne demek. Yine beklerim...

Ayşeciğim,
Ben de anne aday adayı olarak arşivimi de hazırlamış olacağım bu sayede :) tavsiyelerini beklerim her zaman. Omleti de dene mutlaka, harika oldu.

Esracığım,
Bir sonraki buluşmamızda sizin evde sana da pişiririm söz ;)

Gorkicim,
O zaman benim blog tam sana göre desene :)
Sevgiler

özlem hanım dedi ki...

Dear Selen;

Tesadüfen blogunla karşılaştım. Acayip hoşuma gitti. Çok yakışmış sana. Hemen hemen her gün giriyorum yeni birşeyler var mı diye bakıyorum. Hatta çok özendim ben de hazırlıyorum bir blog. Tabi benimkinin yemekle alakası olması pek beklenemez. Yemek yapmayı sevmediğimden değil. (bir yengeç olarak yemek yapmayı sevmemek olmaz). Çok seviyorum hatta ama sonuçları pek sevmiyorum:)

Bu arada kocişmonumla uzun uzun değerlendirmelerde bulunduk. Son yılların en güzel gelini ilan ettik seni (ben de dahil olmak üzere)...Söylemeden geçemeyeceğim.

Az kaloriler bol lezzetler dileklerimle:) Pek mümkün olmuyor ama...

Öptüm sizi..

Özlem Menekşe Yılmazlar

Selen dedi ki...

Özlemciiiiim,
Canım iyi ki buldun blogumu. Demek artık internetle haşırneşir olmaya başladın ve bir süredir beni gizliden takipteydin ha? :)
İltifatlara çok teşekkür canım benim. Keşke akşama da kalabilseydiniz de iki göbek atsaydık. (işkolik kocana selam :) )
Bu blog işi çok keyifli ama yemek blogu olması fena oldu, kiloları aldık :) Düğündeki fıstıklık kalmadı pek. İstanbul'a gelirseniz Ataköy günlerini yadetmeye bekleriz.
Öptüm kocaman