01 Haziran 2007

Enginar çılgınlığı devam ediyor...

Önceki yazılarımda da bahsetmiştim. Bu aralar mevsiminin gelmesi sebebiyle bir enginar çılgınlığıdır gidiyor. Daha önce iç baklalı, tavuklu ve etlisini yaptığım enginara daha ne kadar farklı versiyonlar yaratabilirim derken Gökçen Adar'ın kitabında favalısını görmüştüm(gördüğüme adım gibi eminim ama tekrar tekrar 5 kez kadar baktım size resmini de göstereyim diye bulamadım, ay çıldıracağım). Fava pişirmek nedense çok zor geldi. Zaten evde de çok az kuru bakla vardı. Ben de alternatifler üretmeye başladım.
Bu arada ben düşünürken de sevgili Münevver ve İpek favalısını sundular bize. Münevver akıllı kadın, benim gibi yapmaktan vazgeçmeyip favayı iç bakla ile hazırlamış. Sunumu da güzel, eminim tadı da çok güzeldir. İpek de yine üşenmeden kuru bakladan favasını hazırlamış ve bezelyelerle de süsleyerek hoş bir görüntü elde etmiş.
Bu arada Devletşah'ın soyulmamış enginarlı tariflerine de bakmadan geçmeyin. Sitesi kadar yemekleri de güzel.

Ben ise güya üşengeç olup fakat yine de kendine iş çıkaran aşçıgillerden Selen olarak üç farklı enginar denedim. Üç tarif için de öncelikle enginarlarınızı çok az zeytinyağı, iki parmak kadar su ve yarım limon suyu ile düdüklüde 5 dakika pişirin.

İlki normalde meze olarak da hazırladığımız cevizli-dereotlu kabak ile servis edilen enginardı. İki adet kabağı rendeleyip yağsız, susuz teflon tavada karıştırarak pişirin. Kabaklar önce sulanacak, sonra pişecek ve hafif kızaracak. Altını kısmayın. Bu işlemi tamamladığınızda yarım demet dereotu (kıyılmış), bir avuç ceviz (ufalanmış), 3-4 dolu yemek kaşığı süzme yoğurt ve tuz ekleyerek karıştırın. Dondurma kaşığı ile enginarınızın üzerine mezeden yerleştirin. Bu tarifle 4-5 enginar süsleyebilirsiniz.

İkincisi yine meze olarak hazırladığımız yoğurtlu havuca maydanoz eklenmiş hali ile servis edilen enginar. Bunun için de 2 adet havucu rendeleyip yağsız olarak sürekli karıştırarak kavuruyorsunuz. Havuçlar pişince yoğurt ve dilediğiniz kadar kıyılmış maydanoz (benim gibi kalın değil ince kıyınız) ilave edin ve yine dondurma kaşığı ile enginarınızın üzerine yerleştirin. Bu tarifle 2-3 enginar süsleyebilirsiniz.

Üçüncü enginar için ise kendi uydurmam olan havuçlu püreyi hazırladım. Süslemeyi ise Gökçen Adar'ın kitabındaki gibi yapmaya çalıştım. 2 adet havucu ve 1 adet orta boy patatesi ince doğrayıp üzerini geçecek kadar su ve tuz ekleyip haşlayın. Suyunu çekince el blendırı ile püre haline getirin. Biraz da karabiber ekleyin ve krema torbası ile enginarı süsleyin. Bu tarifle 2-3 enginar süsleyebilirsiniz.

Peki mezeler bitti, şimdi ne olacak. Haşlanmış enginarlar 4'e dilimlenecek, zeytinyağı ve limon dökülüp afiyetle yenilecek. Ya da bir alternatif daha var ama o da süpriz :) Haftasonu yapıp pazartesi beğeninize sunulacaktır efendim. Sevgiler

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Ahh ahh evlenene kadar buzdolabından zeytinyağlı eksik olmayan ben, dolaptan çıkmış enginar,pırasa fasulyeyi taze ekmeği bandırarak yiyen ben, sonra da "yemek dediğin salçasız olurmuymuş, soğuk yemekde neymiş" "Havuç da pişermiymiş,yoğurtlu bide ıyy" diyen Kilis'li bir yiğide gönül veren ben, evli olarak geçireceği ilk yazda kara kara zeytinyağlısız ne yapacağım diye düşünen ben,zırt pırt annemlere de gidilmezki diyen ben... :))))
Ahh selen ahh.
Çok kötüsün :)))

LaMa dedi ki...

Seni bloglarin enginar kralicesi ilan ediyorum :D

Oya Kayacan dedi ki...

Sevgili Selen, önce bir rica... 23 Nisan tarifli "kukuşatu" tarifimi okuyup yorum yapabilir misin lütfen. Yanyalı yardımına ihtiyacım var da...
Enginar çeşitlemelerin harika. Bence dünyanın en güzel tatlarından biri enginar. Ne güzel yeni yorumlara açmışsın sen de bu muhteşem lezzeti.

evcilkedi dedi ki...

Ellerine sağlık Selen, enginar her derde deva olduğu yetmiyormuş gibi sunumuyla da göz kamaştırıyor. Bu meze tariflerini çok sevdim. Enginar mevsimi geçmeden denemeye çalışacağım. Fikirlerin gerçekten çok güzel.

ayseyaman dedi ki...

Selen'cim bugün yeni birşey daha öğrendim. :) Fava'nın ne demek olduğunu bilmiyordum :)(http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=fava:)
canim birbirinden güzel sunumlu enginar tarifleri vermissin linklerdeki enginarlara da baktim, hepsi çok güzel ve şık. Pazartesi gunune yine guzel bir tarif geliyor anlasilan...:)
Tekrar ellerine saglik
sevgilerle

ipek dedi ki...

Selen enginarlar harika olmuş. Çok yaratıcı, en çok da üzerine dondurma kaşığıyla yerleştirme fikri hoşuma gitti, görüntüyü daha da güzelleştirmiş.
Ellerine sağlık,
sevgiler
İpek

Hülya YILMAZ dedi ki...

enginar olsun da...

blogunu yeni keşfettim ve bir not bırakayım istedim:))))

sevgiler

Selen dedi ki...

Mügecim,
Ay üzülme sen ya. Zırt pırt annenlere gidemiyorsan bana gel? Bak ben sık sık zeytinyağlı yapıyorum. Gerçi bizim yiğidimiz de zeytinyağlıyı bile ısıtarak yiyenlerden ama olsun :)Ben soğuk yiyorum, ona özel de ısıtıyoruz.

Lamacım,
Dur daha bitmedi enginar dosyası :) ben kendi kendime etkinlik düzenledim: enginar etkinliği.

Sevgili Oya,
Öncelikle hoşgeldin. Bizde anneannemin annesi Yanya'da yaşamış olduğundan yemek tariflerini direk sorup öğrenebileceğim sadece anneannemin kuzeni var. Ona da hemen mail atıyorum. Konuyu araştırıp sana bilgi vereceğim.

Selen dedi ki...

Evcil kedicim,
Zeytinyağlı yemek seviyorsan kaçırma derim. Farklı enginar tariflerin varsa beklerim. Sen çok ara verdin dön artık tariflerinle aramıza olur mu?
Sevgiler

Ayşeciğim,
Bugünün tarifini bir geriye attım. Ama süpriz tarif de çarşambaya gelecek. Fava tarifim de var istersen. Yakında onu da yayınlarım. Sevgiler canım

İpekciğim,
Enginar sevdasına devam. Sende de değişik tarifler vardır kesin enginarla, girit tarifleri. Varsa bekliyorum. Öpüyorum

Sevgili Hülya
Hoşgeldin, enginar sevdası devam edecek...

Adsız dedi ki...

Sevgili Selen,
Bu enginarlar, gerek tarifleri gerekse sunumları açısından bir harika:) Eline, düşüncene sağlık:)
Gül Nur

Gazoz Agaci dedi ki...

Bu enginarlar süper yaa.. Artık enginar bulmak güçleşti, tariflerini saklayayım da seneye yapayım ;)
Sevgiler