12 Haziran 2007

Muzlu Un Kurabiyesi


Ben bu kurabiyeyi neden yaptım?
1) Sevgili Papatya'nın sayfasında iki ay kadar önce bu kurabiyeyi görmüş ve çok beğenmiştim. Tarifi o kadar kısa ve basitti ki tam bana göreydi.
2) Defne'nin sayfasında Cuma günü aynı kurabiyeyi muz aromalı yaptığını okudum.
3) Evde muzlu puding vardı ve ben haftasonluğuna Ankara'ya gideceğim ve kocişi yalnız bırakacağım için onu mutlu edecek birşeyler yapmalıydım.
4) Tarif yola çıkmadan yetiştirebileceğim kadar pratikti.

Gerçekten de harika oldu. En kısa zamanda kakaolu pudingle de deneyeceğim. Çat kapı gelen her misafirime de hazırlamayı düşünüyorum bundan sonra...
Teşekkürler Papatyacığım. Şimdi sizi Papatya'nın bir porsiyon öyküsü eşliğinde tarifi okumaya davet ediyorum.
En kısa zamanda Ankara'da öğrendiğim iki tatlı tarifini de sizlerle paylaşacağım. "Hep tuzlu hep tuzlu, olmaz ki canım" diyenlere duyurulur :))
Önemli not: Muzlu kurabiyeyi süslemek isterseniz alternatif fikir için sevgili Mügeciğimin sayfasına bakın derim. Hem kendi sunumu hem de düşünüp ama uygulayamadığı fikri çok güzel. Merak ettiniz değil mi? O zaman haydi TIKLAYIN. Ayrıca Müge tarife pudra şekeri de katmış, daha tatlı sevenlerin bilgisine...

16 yorum:

Ceylin ve Mert dedi ki...

Sekerciiiim,

"Hep tuzlu, hep tuzlu", hatta "hep enginar !!! hep enginar!!!" diyen birisi olarak bu tarife bayıldııııım...Ellerine sağlık...Diğer tatlı tariflerini de bekliyoruuuuum...Öptüm kocamaaan...

Senemişko

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Selen sanırım evde puding var ve kurabiye de kesin yok :))
Ellerine sağlık nefis görünüyor
Sevgiler...

Minik Kus dedi ki...

Hehe tam ben yazacaktim evdeki pudingleri bitirmeye calisiyosun galiba diye ama Burcu bendne once davranmis :) Ya bu pudingi keke, kurabiyeye falan katmak cok mantikli cidden. Bu zaman kadar neden kimse dusunmemis acaba? Kocisin de mutlu mutlu olmustur :) Afferin sana, ellerine saglik bi de :)

Unknown dedi ki...

İşte tam benlik bir tarif daha.. Gayet pratik ve üstelik tatlı :)Çok da güzel görünüyor,ellerine sağlık..
Öpüyorumm

Selen dedi ki...

:) ben de seni kastetmiştim zaten Senemişkocum,
Al sana tatlı tarifi. Bir tane de yarın geliyor. Bu ara sana çalışıyorum...

Burcucum,
Aynen öyle. Puding var, kurabiye yok ve tatlı canavarı bir kociş var :)

Minik kuşum,
Kocişin gözüne girdim vallahi. Gönül almak lazım, malum yalnız bırakıyorum onu ;) Sen de TR'ye gitmeden bir varil yap bırak bence...

Bilgenciğim,
Somondan sonra bunu da denemeni bekliyorum artık. Umarım beğenirsin.
Öptümmm

canan kufer dedi ki...

selencigim,
ellerine saglik, yaninda cay ile ne güzel görünüyorlar ve mis gibi kokuyorlardir.
papatya bir paket margarin yazmis, bu 250g lik bir paket mi?

öptük,
canan ve sera-mina

Selen dedi ki...

Canancığım,
Haklısın özellikle pişirirken bütün ev muz koktu :) Komşuların canı çekmiştir kesin. Ben 1 paket becel margarin kullandım (250gr lık).
Ben de sizi çoooook öptüm

Müge Hüner dedi ki...

Selencim,
Bu kurabiye benimde çok sevdiğim ve papatya da kakaolusunu, deniz esintisinde çileklisini gördükten sonra, bir kek ve kurabiye canavarı olarak, bende muzlu deneyeyim bakalım nasıl oluyormuş dediğim bir tarif.
Hatta o kadar beğenildiki etkinliğide göndermiştim. Seninkilerde çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

http://hunerlibayanlar.blogspot.com/2007/05/muzlu-kurabiye.html

http://hunerlibayanlar.blogspot.com/2007/06/cumartesi-ay.html

Selen dedi ki...

Mügeciiiim,
Ben etkinlikte senin cevizli çıkınlardan gözümü alamadığımdan muzlu kurabiyeye hiç dikkat etmemişim. Gerçekten de ne çok kişi yapmış bu kurabiyeden :)
Balkonuna bayıldım, size yemeğe gelebilir miyim? :))

Anne ve Bebisi dedi ki...

Sabah sabah aç karnına gözüme gözüme sokulan 3. yemek postu bu:P
Püstüklü, Ayça ve şimdi de sen:P
Çok canım çekti çoook ama evde puding yok:(
Ellerine sağlık:)

Selen dedi ki...

Esracığım,
O zaman senin için yeni bir tarif yayınladım. Gerçi bu malzemeler de evde olmayabilir ama maksat alternatif olsun :)
Sevgiler

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Selenciğim,

Ben de kakolusunu yaparken ilk aklıma gelen muzlusunun nasıl olacağıydı, geçen hafta Defne denemiş, bu hafta da sende görünce ben de denemeye karar verdim, bir de karamellisi nasıl olur acaba üzerinde pudra şekeri ile?

Selen dedi ki...

Papatyacığım,
Karamellisi de güzel olur bence. Hatta tepelerine tam ortaya birer ceviz koyulabilir. Ne dersin?

Adsız dedi ki...

selenciğim
tarifini büyük bir sabırsızlıkla denedim. Gerçekten enfes oldu. Özellikle oğluşum için tam atıştırmalık.. en kısa zamanda diğer çeşitlerinide deneyeceğim
ellerine sağlık, teşekkür ediyorum
şebnem

bilge dedi ki...

Merhaba Sevgili Selen,
Siten gercekten bir harika...Aradigim her tarifi bugune kadar buldum.Bekarken ne yemek yapmakla ilgilenirdim nede tariflerini arastirirdim.Ama evlendigim gunden beri saskin gibi nerde yemek tatli tarifi var ben oradayim.Yapmayi seviyorum.Alisilmisin disinda yemek ve pasta tarifleri ilgimi cekiyor.Sende ayrica buna ozen gostermissin.Ayrica bir kitap cikartmayi dusunurse hemen alirim.Elimizin altinda bulunurdu...Sevgiyle kal.
MUAZZEZ-NORVEC

Selen dedi ki...

Şebnem ablacım,
Oğluşunu da seni de çok öpüyorum. Sevgiler

Muazzezciğim,
Güzel iltifatlarına çok teşekkürler. Bunca yemek ustasının yanında benim lafım olmaz ama ben de yemek yapmaya aşık biri olarak elimden geldiğince güzel tarifler sunmaya çalışıyorum. Misafirim olmaya devam et emi. Uzaklardan sevgiler