04 Haziran 2007

Sebzeli tuzlu kek ve bir buluşma

Hatırlatma: DDD-Sayıların yazılışı için bebekli mutfak Rabia'ya uğramayı unutmayın. Rabia çok güzel söylemiş:"Çocukların ne yediğine dikkat ettiğimiz kadar ne konuştuğuna da dikkat edersek yarınları için en önemli yatırımı yapmış olacağımızı düşünüyorum."

Bugün için aslında söz vermiş olduğum süpriz enginar tarifimi verecektim. Fakat Cumartesi günü çok güzel bir buluşma yaşadım ve buna istinaden de farklı bir tarifi yayınlamak ve enginar tarifini de bir sonraki sıraya bırakmak istiyorum. Sevgili çalışan anne Esra ile buluştum Cumartesi günü. İlk defa internetten tanıştığım biriyle buluşacağım için çok heyecanlıydım. Aklıma hemen üniversite yıllarım geldi. O zamanlar internet ve internette sohbet çok modaydı. Msn değil de ICQ modaydı. Tüm arkadaşlarım ICQ'dan birileriyle tanışır ve buluşurlardı. Ben de hayret ederdim karşılarına nasıl birinin çıkacağını bilmeden sadece sanal ortamda sahte mi doğru şeyler mi söylüyor emin olmadan nasıl buluşuyorlar diye... Ben tabi ki fazla emin adımlar atmaya meraklı biri olarak :) hiç böyle birşeye yeltenmedim. Sadece zaten tanıdığım arkadaşlarımla sohbete devam ettim.

Ve neredeyse 10 yıl sonra blog alemine girişimle birlikte benim de sanal ortamda sohbetlerim başlamış oldu. Bu sefer gerçekten de insanların buluşmalarına özendim. Diğer sayfalarda benim de yazıştığım insanların buluşmalarını okudukça içim gitti. Sevgili Esra ile de ilk bulusalım lafımız benim 'Go Mongo' restoran tanıtımımda geçti. Esra da orayı çok sevdiğinden bahsedince buluşalım bir gün o zaman deyivermiştim. Tabi ki lafta kaldı. Ama o zamandan sonra arkadaşlığımız sanal da olsa gelişti. Sevgili Esra'yı çok sevdim. O da beni sevdi ki yakın zaman da sayfasında da duyurduğu üzere (merak eden tıklasın) projesinde yer almamı istedi. Bu beni o kadar mutlu etti ki anlatamam. Yüzyüze görüşmediğim fakat kendime gerçekten çok yakın hissettiğim birisi bana güvenmiş, onu heyecanlandıran bir işte yanında olmamı istemişti. Tekrar teşekkürler Esracığım. Esra kendi bloguyla da yetinmeyip yeni bir web sayfası yaptı: 'www.oyalamakagidi.com'. Bu sayfada çocuklarınız için etkinliklerden bahsediyor. Ayrıca ben çocuklarınızla uygulayabileceğiniz yemek tarifleri vereceğim, yazar anneler de sizlerle tavsiyelerini paylaşacak.

İşte bu bahaneyle Cumartesi günü buluştuk. Geç kalacağım diye ödüm patlayarak erkence buluşmaya gittim. Oturdum, "Etrafıma mı bakınsam, yok bakınmıyım çok meraklı gibi olacak, zaten bir de tanıyamazsam bönbön bakınca ayıp olur, ben en iyisi dergimi okumaya devam edeyim" düşünceleriyle ve heyecanla beklemeye başladım. Sonra masanın yanına birinin yaklaştığını hissedince kafamı kaldırdım ki bir sevimli surat bana gülümsüyor. "Acaba elini sıksam mı, direk öpersem laubali mi olur" diye düşünürken sımsıcak kanlı Esra beni öpüverdi :). O anda rahatladım işte. Sonraki konuşmamız şöyleydi:

E: "Ben seni daha farklı hayal etmiştim"
S: "Nasıl hayal etmiştin?"
E: "Şişman", "ama sen fıstık gibisin"
ve gülüşmeler... ve Selen'in iltifat karşısında yüzünün kızarması...
Yorumlaşmalar sırasında o kadar hayıflanmışım ki kilo vermem lazım diye Esra beni çoook şişko sanmış :)

2-3 saat kadar oturup sohbet ettik. Esra'nın projesinden, özel hayatımızdan, kariyerimizden, evlilikten, herşeyden bahsettik. Hatta çocuklarınızla uygulayabileceğiniz ilk tarifi de teslim ettim. Sayfada yayınlanınca buradan da duyurusunu yapacağım. Esra'nın benden bir ricası oldu. Fıstık oğluşuna atıştırmalık tuzlu kek yapmak istediğini fakat benim sayfam da dahil hiçbir blogda böyle bir tarif bulamadığını söyledi. Ben de ona söz verdiğim üzere dün sebzeli keki hazırladım ve tarifini veriyorum. Esracığım umarım beğenirsiniz.

Malzemeler:
Sebze karışımı için;
3 adet orta boy patates (küp doğranmış)
2 adet havuç (küp doğranmış)
1 küçük kuru soğan (kıyılmış)
4-5 dal taze soğan (kıyılmış)
yarım demet dereotu
yarım demet maydanoz (dilerseniz sadece dereotu da olur)

Hamur karışımı için;
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
yarım su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz

Sebzeleri hazırlıyorsunuz. Yumurtayı çırpın, yoğurdu ve yağı ekleyip çırpmaya devam edin. Son olarak en düşük devirde un-kabartma tozu-tuz karşımını da ekleyip çırpın. Sebzeleri de hamura ekleyin ve güzelce karıştırın. Yağladığınız borcama dökün ve önceden ısıtılmış 175 derece fırında üzeri hafif kızarana ve bıcak batırınca bıcağa hamur yapışmayana kadar pişirin.

Ben 20X30 cm boyutlarında bir borcam kullandım Açıkcası boyutu biraz küçük geldi ve kekin pişmesi 50-55 dakikayı buldu. Siz en az 30X30 bir borcam kullanın ki daha kısa sürede pişsin. Hatta yassı bir kek isterseniz fırın tepsisinde de yapabilirsiniz. Bu sayede 20-25 dakikada pişecektir.
Sevgiler..

11 yorum:

Ceylin ve Mert dedi ki...

Selencim,

Sizlere katılamadığım için çok üzgünüm :(((( Umarım bundan sonraki buluşmanızda bir aksilik olmazsa beni de aranızda görürsünüz :))))

İkinizi de çooook öpüyorum ve bu faydalı eserinden dolayı seni tebrik ediyorum. Özellikle çocukları sebze sevmeyen anneler bu tarife bayılacak bence...

Sevgiler,
Senem

Müge Hüner dedi ki...

Selencim, buluşma fikriniz ne kadar hoş benimde uzun zamandır aklıma gelen bir şey bu. Sürekli yazıştığım ve kendime yakın hissettiğim ve en kısa zamanda tanışmak istediğim bir kaç arkadaşım var bloglardan, sende onların içindesin. Ne dersin yapayımmı bir organizasyon?
Sevgiler canım.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Tuzku kek güzek fikir ellerine sağlık.
Sevgiler...

gezicini dedi ki...

sevgili Selen,
biz de Ankara'lı blogger gurubu ilk defa toplandık, pek de güzel oldu!
senin kek gibi ben de peynirli+otlu yapıyorum ama bu şekilde hiç denemedim. bunu da yazayım bir kenara.
sevgiler
gorki

Nukhet dedi ki...

Bulusmaninizi cok hos anlatmissin Selen. Nette baslayan dosluklarin gercege donusmesi benim cok yasadigim bir seydir ve yazidan sana gecen o enerji genelde dogru enerji luyor ilginc bir bicimde. Bana yazdigin yoruma cevapta yazdim ama mailini almadim canim. Bir de ndora@superonline.com adresine yolla istersen. Optum

Adsız dedi ki...

Selen, bende mailime yanıt bekliyorum hu hu?

Selen dedi ki...

Senemciğim,
İnşallah bir dahakine seni de aramızda görmek istiyoruz. Keyifli bir tanışma oldu. Kekimi de beğendiğine sevindim canım...

Mügeciğim,
Mailini aldım, teklifine de varım. Biliyorsun zaten. En kısa zamanda görüşmek dileğiyle...

Sevgili tabakta,
Teşekkürler. Önceden ben de sayfanızı ziyaret etmiş ve sağ tarafta her farklı sayfada çıkan farklı resimleri çok sevmiştim.

Gorkicim,
Ben de birkez internetten bulduğum tarifle peynirli yapmıştım. O da çok güzel olmuştu. Bu ise annemin tarifi. Sizin buluşma maceranızı da okudum ve yanınızdaymışım gibi mutlu oldum. Çok sevgiler canım. İstanbul'a da bekleriz.

Nükhetciğim,
Verdiğin adrese de mail attım. Umarım gelir. Evet bence de sanal ortamdan da olsa insan gerçekten yakın hissedebileceği kişileri ayırt edebiliyor. Çok ilginç, yüzyüze görüşmeden de iyi anlaşabileceğin kişileri seçebiliyorsun. Sevgiler canım

Calisan Anne dedi ki...

Selen Ablacım,

Ellerine sağlık, kek için çok teşekkür ederim. Annem en kısa sürede bana pişirecek. Ayrıca getirdiğin krakerlere de bayıldım, hapur hupur yedim. Elimle öpücük gönderdim sana. Minik kuş...

Selen dedi ki...

Seni minik kuş seni,
Ben de senin hapur hupur yemeni yerim. Beğendiğine sevindim canım. Kocaman öptümmmm

pecete dedi ki...

Kıskandım, kıskanıyorum, kıskanacağım... Olmaz kardeşim , böyle de güzel anlatılmaz ki.. Hadi bir daha yapalım. Ben size ev sahibi olayım ve tukkan'da buluşalım. Beşiktaş pazarından da istersek alışveriş yaparız. Bak gene bir kriz geliyor gibi hissettim... Alışveriş miii???

Selen dedi ki...

Peçetem,
Evet bir cumartesi pazar + bake shop fikrine bayıldım. En kısa zamanda umarım... Öpüyorumm