19 Haziran 2007

Soslu kanat ve Domates suyu yapmak

Geçenlerde bir Pazar günü balkonda yalandan mangal keyfi yaptık :). Neden yalandan derseniz gerçek mangal kullanmadık da ondan. Kumtel'in ızgarasının altına su koyulması sayesinde duman çıkarmayan elektrikli ızgarası ile balkonda tavuk kanat keyfini tattık. Somon balığından sonra ne zamandır ikinci içimde kalan da buydu. Yüksek lisansım sırasında Amerika'dayken soslu tavuk kanadın müptelası oldum . Türk arkadaşlarımın da kışkırtmasıyla her Çarşamba indirimli olarak Otto's Pub'da tavuk kanat yerdik (buffalo chicken fingers). Kanatlar özel acılı sosunda yanında da blue cheese sosu ve kereviz sapıyla servis edilirdi. Kola da sınırsızdı. Ordan çıkınca da çilekli cheesecake yemeye giderdik. Amerika tam bir tüketim toplumu ve bu şekilde yemeye devam ederek de kilo almamak imkansız. Ben de bir miktar kilo depolayıp dönmüştüm zaten o dönem :) Aşağıdaki de Otto's tavuk kanatlar.

Bir ay kadar önce benim tavuk kanat aşkım kabarınca ve Otto's gibi güzel yapmaya niyetlenince, internetten sos tarifleri araştırmaya başladım. En sonunda birkaç sos tarifine ulaştım ve kendime göre revize ederek size sunuyorum. Bu tarife başlamadan önce de size annemin her sene yaptığı ve bütün kış yemeklerde kullandığımız biraz zahmetli ama basit domates suyu tarifini vermek istiyorum. Belki de çoğunuz yapıyorsunuz ama bilmeyenlere çok faydası olacaktır. Birkaç arkadaşımdan bunun yumurta hariç tüm menemen malzemelerini pişirerek de yaptıklarını duydum. Sonrasında içine sadece yumurta kırarak menemenlerini kolayca hazırlıyorlarmış. Vereceğim tarif ise, içi genelde kof çıkan kış domateslerinden hormon almak yerine kullanılabilecek güzel yaz domateslerinden hazırlanmış ve salçaya gerek bırakmayan domates suyu:

2-3 kg domatesi rendeleyip bir tencereye boşaltıyorsunuz. 1-2 tatlı kaşığı tuz ve biraz zeytinyağı ilave edip pişiriyorsunuz. 15 dakika kadar kaynadıktan sonra içine 1 avuç küçük acı biber atıyorsunuz. Suyunu tam çekmeyecek kadar pişirmeye devam ediyorsunuz. Daha sonra ılınınca kavanozlara boşaltıp üzerine havayla temasını kesecek kadar zeytinyağı koyuyorsunuz ve buzdolabına kaldırıyorsunuz.

Tavuk kanat için sos tarifi de şu şekilde:
1,5 su bardağı acılı domates suyu
2/3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı sarımsak tozu
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 tatlı kaşığı kırmızı biber
1 çay kaşığı karabiber
1 çorba kaşığı becel (eritilmiş)


Kereviz sapını almayı unutmuşum :) ama blue cheese sos ile kanatları afiyetle yedik.

Not: Geçtiğimiz Cumartesi de Mügeciğimin tavsiyesi üzerine sevgili Yasemin'in eşinin özel terbiye soslarından biberli zeytinyağ terbiyesini denedik. Menude yine tavuk kanat ve bonfile et vardı. İkisine de sos çok yakıştı. Benimkine göre daha az kıvamlı bir sos isterseniz tavsiye edilir. Teşekkürler sevgili Müge ve Yasemin.

6 yorum:

Minik Kus dedi ki...

Valla Otto's'un kanatlari nasildir bilmem ama burda Hooters'inkileri pek begenir arkadaslar. Tabi bu durumda ordaki kizlari mi kanatlari mi severler pek bilemiyorum :P :))))

Ama bu kanatlari goprunce keske et , tavuk yiyebiliyor olsam diye geciririm icimden. Ellerine saglik, ins. ozlemini giderebilmissindir. Bu arada master'i hangi okuldan aldin? merak ettim :)

Adsız dedi ki...

Selencim,şirinem.
Tavukların o kadar güzel gözüktü ki gözüme,tam da öğle vakti anlatamam. süper olmuşlar her halinden belli. Ben o sosu birde kendi sosumla harmanlayarak yani, yoğurt, biber salçası ve kızarmış biber yağı ile.. Öyle daha da süper oldu, tavsiye ederim şekerim. Öpüyorum.

Leziz Sofralar dedi ki...

Selen'cim güzel yorumun icin tesekkürler canim,kanatlar ve sos harika kim dayana bilirki bu görüntüye hem yemek saatinde hemde atistirmalik olarak tv karsisinda güzel gider ellerine saglik canim sevgiler...

Selen dedi ki...

Minik kuşum,
Evet Hooters'ı biliyorum. Ama bence de asıl sebep fıstık kızlar oraya gidişte :) Et -tavuk yemediğini bilmiyordum. Ben sana söyleyeyim. Gerçekten de lezzetli besinler :)
Masterım da Penn State'den canım.

Mögücüm,
Tavsiyeni bir sonraki kanat etkinliğimde uygulayacağım canım. Çok sağol şekercim

Sevalciğim,
Seninki gibi sanat harikası değil ama idare eder işte :)

anne ve cocuk dedi ki...

canim tavuk kanat istedi birden sos da harika olmus..deneyecegim. Blogunu cok sevdim sik sik ugrayacagim. sevgiler...

Selen dedi ki...

Hoşgeldin sevgili anne,
Yine beklerim, çok teşekkürler güzel sözlerin için.