19 Şubat 2007

YE#19 : Tahinli Ballı Kek

Merhabalar,

İlk defa bir etkinliğe katılıyorum. Ben bu güzel keki 19 Şubat KEK etkinliğine hazırladım. Etkinliğe ev sahipliği yapan Kekevi'ne çok teşekkürler. Umarım bu tarifimi beğenir ve arşivinize eklersiniz. Yemek blogumu daha çok kişiyle paylaşabilmek üzere, şimdiden afiyet olsun..



Malzemeler:
2 yumurta
1,5 bardak şeker
1/3 paket eritilmiş becel
1,5 bardak yoğurt
3 bardak un
1 paket kabartma tozu
5 kaşık tahin
1 dolu kaşık bal
Yapılışı:
Yumurta ve şekeri çırpın. Sırasıyla yağ ve yoğurdu da ekleyin. son olarak un-kabartma tozunu da katın ve karıştırın. 5 kaşık tahini de karışıma yedirdikten sonra yağladığınız kalıba dökün ve 175 derece önceden ısıtılmış fırına sürün.
25 dakika pişirdikten sonra keki çıkartın. Üzerine 2 kaşık kadar tahin yayın. Tahinin üzerine de 1 kaşık balı süzdürerek gezdirin ve tekrar fırına verin. Üzeri kızana kadar 15-20 dakika daha pişirin.
Bal kullanmak istemeyenlere farklı bir alternatif de mevcut. 25 dakika pişirip tahini yaydıktan sonra üzerine şeker serperseniz daha çıtır çıtır bir kek görüntüsü elde edebilirsiniz.

MySpace

2 yorum:

Adsız dedi ki...

valla eşim diye demıyorum ben yedim çok guzeldi.burda gordugunuz her yemeği,pastayı,böreği ilk ben tattığım için 75 olan kilom 85 e cıktı.

Selen dedi ki...

canımsın, en kısa zamanda spora başlayıp beraber aldığımız kiloları beraber vereceğiz işallah :)
seni seviyorumm