08 Şubat 2007

Kuşkonmaz Çorbası










.........................................................................
...................................
Bu aralar olabildiğince her gün bir tarif yazmaya çalışıyorum. Yarın için de kabak dolması tarifim hazır, akşam sadece fotoğrafını çekmem gerekiyor. Kuşkonmaz çorbasıyla işyerimde bize yemek servisi yapan Eurest Sofra'nın aşçısı Tarık Usta aracılığıyla tanıştım. Onun kadar lezzetli yapamasam da onun tarifi ile olan bu ilk denemem hiç de fena olmadı :). Eşim de beğendi çorbamı, umarım siz de beğenirsiniz..

Malzemeler:
2 çorba kaşığı un
1 kavanoz konserve kuşkonmaz (ben Metro Gross Market'ten aldım, fotoğrafını da ekliyorum)
2 adet çarliston biber
1 adet rende domates
2 bardak süt
3-4 bardak su
1 kaşık yoğurt
tuz-kırmızı pul biber
.................................................
Yapılışı:
Unu yağda hafif pembeleşene kadar kavurun. Daha sonra top top olmaması için azar azar sütten ekleyerek karıştırın. Sütün tamamını, yoğurdu, kuşkonmaz konservesinin suyunu ve normal suyu da ekleyip tencerede kaynayana kadar karıştırın. Bu esnada küçük doğradığınız kuşkonmaz, biber ve domatesleri bir tavada yağda soteleyin. Suyunu çekince kaynamış çorba suyunuza ekleyin ve tuzunu da ilave edin. Tekrar kaynayıncaya kadar karıştırın ve kısıp 5 dakika bekletin. Servis yapmadan önce kırmızı biberi de serpin. Dilerseniz üzerini kekik, nane ya da biberiye ile süsleyin. Afiyet olsun..

MySpace

Hiç yorum yok: