16 Mart 2007

İşyerinde Veda (kolay börek ve zeytinli kek)

Bugün 2 senedir beraber çalıştığım bir arkadaşım işten ayrılıyor. Sebebi basit: daha iyi koşullar, yüksek maaş, özel sağlık sigortası, kariyer gelişimi. Darısı hepimizin başına..

Veda için dün akşamdan börek ve zeytinli kek hazırladım ve sabah hep beraber kahvaltımızı ettik. Tabiki kolay tarifler seçmem gerekiyordu. Bunun içinde başladım internetten araştırmaya "kolay börek" yazarak. Karşıma Rengarenk'in (Nazlı) sayfası çıktı. 2005'te birkaç tarif verdikten sonra bir süre ara vermiş sanırım ve 2007'de tekrar aramıza dönmüş. Sayfasındaki kolay rulo börek tarifini ben de yapıyorum. Gerçekten de lezzetli oluyor. Hatta bu sabah da patateslisini hazırladım. Fakat benim ikinci bir kolay börek tarifine ihtiyacım vardı ki onu da yine Nazlı'nın sayfasında buldum. Tarife buradan ulaşabilirsiniz. Ben sadece fotoğrafları koyuyorum.

Sadece dikkat etmeniz gereken bir nokta belirtmek isterim. Benim tepsim büyük olduğundan en alta serdiğim yufkayı kapadığımda ortada peynirlerin gözüktüğü bir kısım kaldı. Son yufkayı da üste koyunca bol peynirin üzerinde tek kat yufka yeterli olmuyor. O yüzden ya tepsinizi uygun ebatta seçin ya da ilave yarım yufkayla da o kısmı örtün derim.

Şimdi de gelelim benim daha doğrusu annemin tarifine.. Ben ortaokuldayken annem ne zaman bu zeytinli keki yapsa bayılırdım. İlk yapılıp da ılınınca yerseniz çok daha lezzetli oluyor.

Malzemeler:
125 gr becel
2 yumurta (birinin sarısını üzerlerine sürmek için ayırın)
1 kahve fincanı sıvı yağ
2 kahve fincanı yoğurt
2 çay kaşığı tuz
4 bardak un (benimki 4 bardakla oldu, ama tarifte kulak memesi kıvamı deniyor)
yarım paket kabartma tozu
2 konserve şişe Fora siyah dilimli zetin

Zeytin hariç tüm malzemeyi yoğuruyorsunuz. Ben kıvamı tutturmak için unu 1'er bardak 1'er bardak ilave ettim. Daha sonra hamuru 2 parçaya ayırıyorsunuz ve merdane ile dikdörtgene yakın bir şekilde açıyorsunuz. Açarken orta kısmı daha kalın(zeytinlerin altında kalan kısım), iki yanda kalan ve üste doğru kapatacağınız kısımlar daha ince olacak şekilde açın. Aksi halde yan parçaları tam üstüste kapadığınızdan kalın olur. Uç kısımlarını da bastırın ve tepsiye katladığınız tarafı alta gelecek şekilde ters yerleştirin. İki kekiniz de hazır olunca üzerine ayırmış olduğunuz yumurta sarısını sürün. 180 derece önceden ısıttığınız fırında üzeri kızarana kadar pişirin (yaklaşık 20-25 dk).

Hey gidi eski günler.. Eskiden Fora mı vardı, tek tek zeytinlerin çekirdeklerini çıkarır uğraşırdı anneciğim. Bizim işimiz çok kolay hanımlar, değil mi? Sevgiler..

7 yorum:

Ceylin ve Mert dedi ki...

canım arkadaşım,

uzaklara oldugumdan malesef bu guzel kahvaltıyı ve taylan'a yuzyuze veda etme şansını kaçırdım :((((( ama baaaaaak ne kadar uzakta da olsam takipteyim :)))
zeytinli olan hersey çok super oluyor, eminim kekin de tam super olmuştur :))))

pazartesi gorusmek uzere...

iyi haftasonları,
senem

Calisan Anne dedi ki...

Sevgili Selen, ellerine sağlık çok güzel gözüküyorlar. Zetyinli kek benim de hasta olduğum bir lezzet. Yanlız biz annemle zeytinleri haurun içine katıp (yoğurup) pişiriyoruz. O da güzel oluyor. Gülme bana ama ben hala zeytinleri tek tek ayıklıyorum, biraz da buna üşendiğimden çok sık pişiremiyorum. Çekirdeği ayıklanmış zeytin mi satılıyor? Öptüm.

Rengarenk dantel dedi ki...

merhaba. Tarifimi beğenip denemeniz beni çok sevindirdi. yayınlayıp bahsetmeniz ayrıca hoş. bu vesile ile tanışmış olduk artık takip ettiğim siteler arasındasınız.

bu arada asıl sitemin yemek bölümüdür sizin girdiniz kısım. o yüzden olacak acık ihmale geldi. zaten pek yemek yapmaya akti olan biride değilim :)

başarılar diliyrum tekrar görüşmek üzere :)

Tijen dedi ki...

Sevgili Selen,
Çok güzel bir gün bekliyor sizi, tadını çıkarın!
Tijen

Tuba dedi ki...

Selen'cigim, su siralar oynana bir oyuna seni de dahil etmek istedim, ayrintilar blogumda. Bu arada darisi basina:)) diyorum, sevgilerle,

Selen dedi ki...

Senemciğim,
Ben de bayılıyorum zeytine.. Çook uzaklardan da beni yalnız bırakmadığın için teşekkürler.Umarım çok eğlenmişsindir.Öpüyorum canımcım.

Esracığım,
Sizinki gibi de çok lezzetli olur eminim. Zeytinli ekmek gibi oluyordur ki ben çok severim. Çekirdeği çıkmış zeytini Fora markası party ürünleri adı altında satıyor, dilimli olarak. Tavsiye ederim. Sadece tuzu biraz az.Çok öpüyorum.

Sevgili Nazlı,
Bence yemek yapmaya daha çok zaman ayırmalısın zira tariflerin çok güzel :) En azından etkinliklerde görmek isterim seni. Çok sevgiler..

Sevgili Tijen hanım,
Adınızı "Bir ot masalı" kitabınız sayesinde duydum. Hemen kitabınızı aldım ve faydalanıyorum. Çok sevgiler

Tubaciğim,
İlk oyun konusunda sana katılıyorum. İkinci oyun ise çok keyifliymiş. En kısa zamanda listemi yapıp sevdiklerimi fotoğraflayacağım. Sevgiler canımm.

Calimero Mutfakta dedi ki...

Selencim.. insallah hersey gonlune gore olur.. Sana da mutlu&umutlu oldugun veda yemekleri duzenlenir..
Sevgiler