02 Mart 2007

Halamın Peynirli Böreği


En sonunda Evenez'den bir lezzet sunuyorum size. Halamın peynirli böreği.. Kat kat lezzet, ben bayılıyorum bu böreğe. Dün akşam tarifini aldım. Açıkçası 50 kat hamur açılıyor zannediyordum bu börek için ama hiç de o kadar zor değilmiş. Umarım beğenirsiniz..

Malzemeler:
3 yumurta,
1 bardak süt,
1 bardak yoğurt,
1/2 bardak sıvı yağ,
1 tatlı kaşığı tuz (bu karışımdan yarım çay bardağı kadar ayırın)
1/2 kabartma tozu
aldığı kadar un (4-5 bardak civarı)
ile hamurumuzu yoğuruyoruz. İçi ve böreği yağlamak için de;
1 kalıp beyaz peynir,
1/2 demet maydanoz,
1 paketden biraz az margarin.

Yapılışı:
Hamur yoğrulup iki parçaya ayrılır. Yarım saat dinlendirilir. Parçalar sırasıyla 2-3 mm kalınlığında açılır, margarinle açılmış hamurun üstü yağlanır. Hamur önce iki yanından içe doğru katlanır, yağlanır; tekrar iki ucundan katlanır ve yağlanır ve en son üstüste getirilerek katlanır ve yağlanır. Aşağıda bu yapılışı çizimle :)tarif etmeye çalıştım. Halam böreği yaparken yanında olmadığımdan fotoğrafını sunamıyorum.

İki parça da bu şekle getirilip rulo gibi sarıldıktan sonra 30dk-1 saat daha dinlendirilir.
Sonrasında parçalar tepsiniz büyüklüğünde açılır. İlk parça yağlanmış tepsiye konur. Üzerine ezilmiş peynir-maydanoz karışımı yayılır. Diğer hamur da üzerine serilir ve ilk başta ayırmış olduğumuz yumurta-süt-yoğurt-yğ-tuz karışımı böreğin üstüne sürülür. Dilimlenir ve 200 derecede üzeri kızarana kadar pişirilir.
Sonuç mükemmel, kat kat lezzet..


8 yorum:

Ceylin ve Mert dedi ki...

Selencimmmm,

Çok yaşa emi...Sabah sabah koptum, ne güzel tarif etmişsin katlama olayını :))) Tam muhendis işi olmuş walla :)))

Optum çokkk canım, iyi hafta sonları,

Senem

Selen dedi ki...

Canım benim evet şöyle bir düzgün geometrik tarif yapayım dedim :))
Anlaşılır olduysa ne mutlu bana.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Selencim,

Sayfanın başlığını değiştirmişsin...Çok güzel olmuş, çok begendim...

Hafta sonu ne pişireyim diye dusunuyordum...Bir girip bakayım dedim...Biliyorsun yemek yapmaktan pek hoşlaşmıyorum :(((

İyi tatiller,
Lili (Leyla)

Selen dedi ki...

Leylacığım,
Çok teşekkürler. Haftasonu için tarif beğenebildin mi bari? Basitlerden seçseydin birkaç tane :))
İyi tatiller canımm

MorKoyun dedi ki...

ben de borekten gozumu alabildigim ilk an katlama tarifine takildim, super olmus:))

Calisan Anne dedi ki...

Sevgili Selen Hanım,

Bana blogunuz aracılığıyla gelen ziyaretçiler vesilesi ile tanıdım sizi. Tariflerinizi henüz denemedim ama mutlaka deniyeceğim. Çok güzel görünüyorlar. Ben sizi çok yeni tanıdım başlık eski miydi bilmiyorum ama bezelyeleri çok beğenmiştim. Sevgiler,

Acemi blogcu çalışan anne

Unknown dedi ki...

Sevgili Selen,
Bende borege bakiyorum bir yandna asagida bir sey hareket ediyor:))taki yaziyi okkuyunca anladim:)ama anladim.Anlamamk mumkun degil.allaha muthissin :)

Selen dedi ki...

Sevgili Mor Koyun,
evet ben de börekten gözümü alamıyorum. Gerçeği de fotoğrafı kadar güzel.. çok teşekkürler, sevgiler

Sevgili çalışan anne Esra,
Ben de blogunuzu PeçetedenNotlar - Ayşen hanımın bebek fuarıyla ilgili yazısından bulmuştum. Sizi gerçekten de tebrik ediyorum blogunuz ve Bobux larınız için. Siz de Ayşen hanım gibi anne olduktan sonra işten ayrıldınız sanırım ve bu işi kurdunuz, yanlış anlamadıysam.. Bu arada 15 Şubat tarihli yazınızda Ayşen hanımın blog adresi yanlış yazılmış, söyliyeyim dedim. Çok sevgiler..

Sevgili Gülenay,
Katlama tarifimin anlaşılır olduğuna çok sevindim :) Önce yazıyla anlattım ama baktım ki ben bile anlamıyorum tarifimi dedim çiz kızım Selen. Uğraştığıma değdi :)
Sevgiler

Bu arada kızlar anladım ki tecrübe ile pişenler daha ilgi görüyor. Bundan sonra hep halama yaptırayım yemekleri bari :))