02 Nisan 2007

Mekan tanıtımı: Go Mongo

Bugün Dil Yarası grubumuzun üçüncü konusu olan "Türkçe gibi görünüp de aslında Türkçe olmayan ifadeler" sevgili Şefika tarafından anlatıldı. İki hafta sonra da "Noktalama işaretleri" ile Ayşem bizlerle olacak. Şefika birçok anlaşılır örnek sunarak ve sohbet edercesine keyifle bilgilerini paylaşmış bizimle.. Kendisine çok teşekkür ediyorum.

Bu arada size yine bir mekan tanıtımım olacak. 2 hafta kadar önce yine bir blogdan tavsiyesini okuduğum ve hemen merakla gidip lezzet testi yaptığım 'Go Mongo'. Moğol barbeküsü olarak da adlandırılabilecek bir otantik mutfağa sahip olan Go Mongo, Moğolistan'daki av partilerinden esinlenilerek ortaya çıkmış. Bu av partilerinde Moğollar, et ve sebzeleri kılıçları ile dilimler ve kalkanların üzerinde ateşte pişirirlermiş.

Günümüz versiyonunda ise Go Mongo'da olduğu gibi bir tezgahta pişmemiş et, sebze, sos ve baharatlar; diğer tarafta da ısgara vardır. Dilediğiniz yiyecek ve sos karışımını hazırlayıp ızgaradaki görevliye verirsiniz ve sizin yerinize bu kişi yemeğinizi pişirir.


Go Mongo'da sos ve baharatların olduğu kısımda, damak tadınıza göre size tavsiyede bulunacak bir görevli de bulunmakta. Size verilen üzerinde adınızın yazılı olduğu bayrakları tabağınızı hazırlayınca içine saplıyorsunuz ve ızgara sırasıne yerleştiriyorsunuz. Tabaklar sırasıyla alınıp pişiriliyor. Ben et, brokoli, mantar, domates, biber, brokoli, fasulye aldım. Sos olarak ise oradaki bayanın da tavsiyesi ise kara fasulye, soya, domates sosu, krema, kekik ve sumağı 'noodle' denen makarnanın üzerine koydum. Daha bol sos isterseniz sosu ayrı bir kaseye de alabiliyorsunuz. Aşağıda seçenekler mevcut:

ETLER: Dana, kuzu, hindi, tavuk, karides
SEBZELER: Mantar, soğan, havuç,kabak, yeşil biber, domates, kırmızı lahana, pırasa, çin yaprağı, tofu, beyaz lahana, fasulye filizi, meksika fasulyesi, mısır, brokoli, bezelye, karnabahar, ıspanak, kırmızı biber, jalapeno biberi, sarı biber, yeşil fasulye
SOSLAR: Tatlı ve ekşi sos, sarımsak yağı, susam yağı, ayçiçek yağı, limon, şarap, BBQ, kırmızı biber, soya, domates, hardal, köri, oyster, hoisin, erik
BAHARATLAR: Karabiber, sumak, nane, kekik, köri, beyaz biber, kimyon, tarçın, biberiye, sarımsak tozu, fesleğen, yeni bahar, zencefil, dolma fıstığı, pul biber

Ben barbeküden kendi seçimimle yararlanırken, eşim de 'ulanbatur' yedi :). Yani karafasulye soslu dana filetoları ve karışık sebzeler. O da çok lezzetliydi.

Biz Suadiye şubesine gittik ve çok beğendik. Tavsiye ederiz efendim. Sevgiler

10 yorum:

Gazoz Agaci dedi ki...

Biz daha Cuma gecesi ordaydık. Oraya gittiğimde çok afacan oluyorum. Hangisini seçeceğimi şaşırıyorum, hangisini seçsem,seçmediklerim aklımda kalıyor.
:)

Selen dedi ki...

Evet benim de tabak dolup taşınca tadamadıklarımda aklım kaldı. Ama kilo almaya birebir bu yemekler, dikkat etmek lazım :)

Anne ve Bebisi dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorlar:) Böyle değişik,özellikle et yemeklerini denemeyi çok severim:)
Afiyet olsun!

Adsız dedi ki...

Yaaaaa ben de gitmek istiyorum. Önümüzdeki Türkiye ziyaretinde istanbula adım attığımda gideceğim. Hayallerimi süsleyecek :))

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Selen,
Ben ot ye'den, otlu dolma sahibesi! Maziye bakarken yorumlardan sana ulaştım tekrar. :)
Go Mongo ile ilgili gazetelerde de çok güzel tanıtımlar görmüştüm, şimdi de web sayfalarına baktım. Etkilenmemek elde değil gerçekten. Farklı kültürleri tanımak farklı lezzetler tadmak çok güzel. Acaba buralarda da varmıdır bir Moğolistan lokantası :) Araştıracağım..
word verification olarak thtar çıktı.:)) Ne güzel tesadüf! Ben de Tatarım :))
Paylaşımların için teşekkürler.
Sevgilerle

Açalya dedi ki...

Afiyet olsun :) Her turlu zevke hitabeden secenekler koymalari cok guzel.

Burada bu Mongolian BBQ'nun .okunu cikarmis durumdalar. O da fast food'a donmus durumda.

pecete dedi ki...

Tanıtım çok başarılı olmuş Selen. Bu arada ben atlamış olabilirim. Gözlerin nasıl oldu?

Calisan Anne dedi ki...

Selen, bende çok seviyorum Go Mongo'yu. Bu durumda buir buluşma ayarlamak durumundayız galiba:) Bu arada burdan bir parça daha güzel, Bodrum'daki Fuga'nın içindeki moğol restaurantı var. Gidersen atlama. Bu arada küçük Ceylin'in sitesindeki resmini gördüm, dahayüzyüze tanışmadık ama galiba çok zayıflamışın. Lütfen hemen tüyoları gönder, ben doğum yapalı 2 sene olacak nerdeyse hala 4-5 kilo fazlam var. Sevgiler

Selen dedi ki...

Sevgili Esra (anne ve bebişi),
Umarım hamile hamile canın çekmemiştir benim yüzümden. Türkiye'ye geldiğinde mutlaka denemeni tavsiye ederim. Acılı sosları da var. Bebişe daha doğmadan denettiğine göre çok seviyorsun :)

Zerrinciğim,
Evet sana da şiddetle tavsiye ediyorum. Farklı şeyler denemek güzel oluyor. En kısa zamanda buraları ziyarete gelirsin umarım.

Merhaba Ayşe,
Yorumu geç de olsa görmene ve beni ziyarete gelmene çok sevindim. Hoşgeldin.. Yaşıtmışız da bu arada. Okuyor musun Florida'da?
Sevgiler

Açalyacığım,
Oradaki duruma üzüldüm. Türkiye'de daha yeni farkedilen bir mutfak sanırım o yüzden de farklılık yaratmış durumdalar. sevgiler cnm

Ayşemciğim,
Teşekkürler.. Gözüm iyi. Ağrım sızım olmadı zaten. Sadece bir gözde kılcalların zedelenmesinden dolayı hafif morluk vardı onun geçmesini bekliyorum :) aslında göz farı gibi duruyor. Geçen öteki gözüme de mor renk sürdüm belli bile olmadı :)))

Çalışan anne Esra'm,
Süper fikir, hatta Ceylin ve Senem'i de alırız, sen de oğluşunla gelirsin ve buluşuruz. Bodrum'a gidersem oradaki restaurantı da deneyeceğim.
Zayıflama konusuna gelirsek o tamamen Senem'in fotoğraf makinesinin marifeti :) maalesef henüz zayıflayamadım ama bu hafta başı itibariyle çalışmalara başladım. Benim diyetim genelde pilav, makarna, böreği kesip protein ve salata ağırlıklı beslenerek oluyor. Tabi spora da başlamak lazım ama tembellik ediyorum. İltifatın için tekrar teşekkürler ;)hem sen fuar fotoğraflarında gayet fıstık görünüyordun... onu da bilesin yani ;)

Adsız dedi ki...

Gecenlerde bu blogtan okudugum tavsiyeler uzerine Istinye Park icindeki subesine gittim Go Mongo`nun,gercekten cok degisik bir konsept,garsonlar cok sempatik ve ilgili,yemekler cok lezzetli...