19 Nisan 2007

Mexican Taco


Bu aralar pek yemek yapmıyorum. Daha doğrusu tabi ki aç kalmıyoruz ama daha çok buzluktakileri bitirmeye çalışıyorum. O yüzden de zeytinyağlı ağırlıklı besleniyoruz. Dün ise bir değişiklik yapıp daha önce Metro’dan aldığımız Meksika taco’larını denemeye karar verdik. Çok da lezzetli oldu.

İşlem çok basit: Yarım kg civarında kıymayı az yağda pişiriyorsunuz. Ben içine taze soğan da doğradım. Biraz pişince kutudan çıkan bir paket baharat karışımını 1/3 bardak kadar suyla karıştırıp kıymaya ilave ediyorsunuz ve 10 dakika daha pişiriyorsunuz.

Bir taraftan da marul, roka, maydanoz gibi yeşillikleri ince ince kıyıyorsunuz. Ben küp küp domates de doğradım ve kaşar da rendeledim. Kutunun içinden hazır salsa sos da çıkıyor.

Son olarak taco’ları 180 derece ısıtılmış fırında ağız kısmı tepsiye bakacak şekilde dizip 2-3 dakika tutuyorsunuz. Ben akıllılık edip tepsi fırındayken fırını ısıttığımdan, alelacele elimi yakmadan tacoları dizeyim derken, yan yan koyuverdim. Ağız kısmı tepsiye bakarak dizerseniz ağzı açılıyormuş meğer içine malzemeyi rahat koyabilmek için :))) Tabi biz bir nebze çaba sarfetmek zorunda kaldık.
Tavsiyemi dinlerseniz :) sıcak taco’ların içini kolaylıkla dilediğiniz şekilde doldurup afiyetle yiyorsunuz. Başka bir zaman dürümlüsünü de deneyeceğim. Eminim o da lezzetli olacak…
Sevgiler

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,ben bunun wrap tortillasindan,tavuklu olarak yapiyorum ve tadina bayiliyorum.Taco'yu hic denememistim,beni özendirdin ve bunlardan ben de alip yapmak istiyorum simdi.Afiyet olsun.

Selen dedi ki...

Merhaba kızılcık şurubu,
Hah işte ben de onu denemek istiyordum. Tavsiyen üzerine tavuklu deneyeceğim :)
Sevgiler

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Selenciğim,

Türk Mutfağından sonra en sevdiğim Meksika Mutfağıdır, her gün yesem bukmam herhalde, bende de çok güzel fajita, bruito tarifleri var şu diyetim bitsin paylaşacağım mutlaka,

Bu ürün benim de marketlerde hep gördüğüm br üründü ama hiç denememiştim, şimdi senin tarifle deneyeceğim yakın zamanda, ellerine sağlık,

Eğer sen de Meksika Mutfağına düşkünsen daha çok tarif paylaş bizimle:)

Sevgiler,

taco delisi dedi ki...

iyi günler,↲Acaba bu taco paketini nerden aldınız? Bende yapmak istiyorum ama bulamadım

Selen dedi ki...

Merhaba,
İyi ki yazıda belirtmişim çünkü hatırlamıyordum. Metro marketten almıştım. sevgiler