23 Mayıs 2007

Keyifli bir balkon, Tavuklu Bezelye ve Etli Enginar

Haftasonu ekmek denemelerim, arkadaşlarımla yaptığım keyifli kahvaltı sohbetleri dışında balkonumuzu güzelleştirmekle de zaman geçirdim. Cumartesi günü sevgili Serpil halam ile Bahçelievler serasından sakız sardunya, Koçtaş'tan toprak, saksı ve onbir ay çiçeği aldıktan sonra halamın sevgi ve emeği ile çiçeklerimizi diktik. Artık balkonda daha uzun oturasım geliyor, çiçeklerime baktıkça daha çok keyif alıyorum. Bu keyfi sizlerle de paylaşmak istedim.

Ayrıca iki lezzetli ve çok kolay yemek hazırladım. Yine düdüklü tencerelerim sayesinde çok pratik yemekler yapmış oldum.

TAVUKLU BEZELYE
Kansızlığı gideren ve pekliği geçiren taze bezelyenin, kan kanserine karşı koruyucu etkisi olduğunu ifade eden uzmanlar, gıda değeri ve insana zarar vermeme bakımından fasulyeden daha üstün olduğunu savunuyor. (Kaynak: ntvmsnbc)

Baklagil sebzeleri içinde yer alan bezelye insan beslenmesinde oldukça büyük bir öneme sahiptir. Protein ve karbonhidrat içeriği bakımından zengin olan bu sebze özellikle A,B ve D vitaminlerince zengindir. Bir çok çeşidi vardır. Bunlardan bazısı bodur olup 30-40 cm boylanarak yeşil yapraklarıyla toprağa yayılıp zemini örter. Sırık bezelyesi denilen diğer çeşidi gövdesinden çıkardığı sülüklerle yüksek boylu ne bulursa ona tutunan tırmanıcı bitkilerdir. Bunların hereklerle desteklenmesi gerekir. Bezelye çeşitlerinden bazılarının yalnızca taneleri yenir. Bazıları da kabuklarıyla birlikte yenilir. (Kaynak: Burdur İl Tarım Müd.)

yarım kg bezelye,
400 gr kuşbaşı doğranmış tavuk
1 adet havuç
2 adet orta boy patates
1 adet kuru soğan

Soğan ve tavuğu az yağda kavurun. Bu arada patatesleri ve havucu soyup küp küp doğrayın. Tavuklar biraz pişip soğan da öldükten sonra diğer tüm malzemeyi ilave edin. 1 su bardağı kadar salçalı su hazırlayın. Tuzunu ve karabiberini ayarladığınız yemeğe salçalı suyu da ilave edin. Düdüklüde altını kıstıktan sonra 5 dakika pişirin. Benimki daha çok bezelyeli tavuk oldu. Hangi malzemeyi daha çok seviyorsanız onun miktarını arttırabilirsiniz.

ETLİ ENGİNAR
Enginar mevsimi geldiğinden daha ilk yaptığım enginar yemeği bitmeden yenisini yapıyorum. Çok seviyorum enginarı. Enginar hakkında ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Aslında kocimikcim enginar sevmediğinden bu şekilde iki çeşit yemek yapıldı. Ona çok sevdiği bezelye bana da enginar. Bu arada önümüzdeki kışa hazırlık olarak haftasonu 5 kg bezelye alıp ayıkladım ve buzluğa attım.

Düdüklünüzün tabanına zeytinyağı döküp 6 adet enginarı dizin. Ben evde bonfile olduğundan 7-8 adet bonfileyi kuş başı doğradım. Doğranmış etleri enginarların içlerine yerleştirin. Tuz ve karabiberini ayarlayın. Üzerine dilediğiniz kadar (ben bir demet koydum) kıyılmış dereotunu yayın. Enginarların hizasına gelecek kadar su ile domates suyu ya da salçayı karıştırın. Dereotlarının üzerinden suyu gezdirin. Düdüklüde altını kıstıktan sonra 8 dakika pişirin.
Benim enginarlarım çok küçük ve narin değildi. O yüzden çiğden koyarak bu kadar süre pişirmek uygun geldi. Daha narin ve ufak enginar ile bu tarifi yapacaksanız, enginarların dağılmaması için etleri önceden biraz haşlayın ve düdüklüde sadece 3-4 dakika pişirin.

Afiyet olsun.

9 yorum:

canan kufer dedi ki...

selencigim,
ben hala daha enginari yapmayi beceremedim :-(

neyse, yemeklerin harika görünüyor, bende cocuklugumndan beri bezelyeyi cok severim, sera-mina da onlari "bubu" diyor, ne komik degilmi?

balkonundaki ciceklerin cok tatli, kimbilir bir iki ay sonra daha da güzel olacaklar. sana/size keyifli saatler diliyoruz, öpücükler,
canan

AsYa dedi ki...

Mrb Selen,

Yeni gördüm blogumun linkini,bende seni ekledim hemen..
Görüşmek üzere..
Yemeklerine bayıldım bu arada..canım da kurabiye aşada resmi görünce:)

Ceylin ve Mert dedi ki...

Seloşcum,

Ellerine sağlık...Hem çiçekler hem de yemekler için :)))) Çiçekler çok güzel olmuş, sen birde onları 1-2 hafta sonra gör, iyice coşacaklar...Bu arada sana çiçekler konusunda bir ipucum daha olacak :)), bilahare konuşuruz... Öptüüüüüm çokkkk

Senemişko

munevver dedi ki...

Selen, bu güzel yemekleri, çiçekler eşliğinde sunarak bize de balkon sefası yaptırdın. Ben de sardunyalarımı çektim. Nasıl güzeller bilsen. Çiçek gibisi yok...
Sevgiyle, Nane Limon

Calisan Anne dedi ki...

Selen, bayıldım çiçeklere, etli enginarı da hayatımda ilk defa duydum, mutlaka deneyeceğim. Tabularımı kırdığın için teşekkürler, ellerine sağlık...

Selen dedi ki...

Canancığım,
Yerim ben o sera-mina'yı da bubularını da :) Enginar yapmaya başla sen de. Kuşkonmazdan sonra enginarı havada karada yaparsın :)
Öptüm canım

Sevgili Asya,
Teşekkürler beni de linklerine eklediğin için. Bundan sonra görüşmek dileğiyle. Sevgiler

Senemciğim,
İpucunu sabırsızlıkla bekliyorum. Karşı apartmanımda bir sardunyalar var, öyle coşmuşlar ki. Benimkiler de sevgimle öyle olur umarım.

Münevverciğim,
Evet tüm çiçekler güzel ama sardunya çok vefalı. Dayanıklı ve her zaman açıyor. Ben de çiçeklerimi çok seviyorum :)

Esracığım,
Ben de etliyi ilk defa denedim. Ama nefis oldu. Daha önceden tavuklı ve iç baklalısını da yapmıştım. Bu ara enginar mevsimi olduğundan, her türünü uydurmaya çalışıyorum canım.

Hepinize çok sevgiler

canan kufer dedi ki...

...bu gidiste ben enginari türkiyede yaparim artik :-)

Berceste dedi ki...

Uc defa kilitlendi yorum yazarken sistem :( Simdi de klavyem Turkce ozurlu oldu iyi mi? Neyse... Diyecektim ki, ust uste duran saksilari pek sevdim. Balkonun pek guzel olmus. O ust uste duranlardan birisine sarkan bir cicek koyabilirsin. Asagi dogru ne guzel uzar gider... Petunya da olabilir ... Burada asili duran sepetler var, onlardan asagiya boyle cicekler sallandiriyorlar, hercai bile ekiyorlar, cok seviyorum!

Selen dedi ki...

Berceste,
Ben de senin gibi düşünmüştüm. Hatta ilk planım tavana kanca yapıp şu alt alta üç tane olan yuvarlak saksılardan asmaktı. Fakat sonrasında bu saksıları görünce delme işine de gerek kalmayacak diye bayılarak aldım. Bu arada da sarkan çiçek almayı unuttum. Çünkü 11 ay çiçeğini görünce çok hoşuma gitti :). Onlar solduğunda tavsiyeni dinleyeceğim. Benim de yurt dışında direklere astıkları saksılar ve içinden sarkan çiçekler çok hoşuma gidiyor.
Sevgiler