18 Aralık 2006

Annemin elmalı turtası


Tekrar merhabalar. Başlangıcı hep tatlılardan yaptık, hatta hala Yanya ve Avanos yemeklerine gelemedik. Fakat ağır ama emin adımlarla, titizlikle elimdeki tarifleri deneyerek sizlerle paylaşmaya çalışıyorum. Umarım bu tarifi de beğenirsiniz. Yapılışı çok basit bir o kadar da lezzetli.


2 yumurta, 4 yemek kaşığı toz şeker, 7 yemek kaşığı un (yemek kaşığı ölçüleri tepeleme değil, silme olacak) ve 1 paket kabartma tozu bir çatal yardımıyla karıştırılır. Yağlanmış borcama yayılır. Üzerine 1-2 avuç dövülmüş fındık serpilir. 3 adet orta boy elma dilimlenerek dizilir. En üste de tarçın serpilir ve 4-5 farklı yere çay kaşığı ile sana/becel koyulur. Isıtılmış 180 derece fırında 20-25 dakika pişirilir. Afiyet olsun :)



MySpace

4 yorum:

Ceylin ve Mert dedi ki...

Canimcim, ellerine saglik en kisa zamanda deneyecegim. Eminim cok guzel olmustur :)))Sevgiler...SB

PS: Ilk comment benden olsun...

Adsız dedi ki...

merhaba Selencigim, dilerim iyisindir :)
siten cok guzel :) ozellikle linklerdeki Mujgan Hanımın sitesine gittim - bayıldım - evlenesim geldi ama aday yok :)

guzel bir hafta dilerim.

Selen dedi ki...

Merhaba Zeynepciğim,
Çok teşekkürler sitem hakkındaki güzel düşüncelerin için :) birkaç yemek tarifimi de denersen memnun olurum tabi ki.. Müjgancığım evet süperdir. Benim düğünümde ikinci kez anne olmasına çok az kaldığından gelememişti ama nişanımdaki fotoğraflarımızı o çekti ve süperdi. Fotoğrafları kadar kendi de güzel ve şekerdir. Aday olduğunda (ki inşallah yaza olan süprizin budur :) ) fotoğraflar için Müjgan'ı tavsiye ederim. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Seloşcum siten bir harika.Çevremdeki herkese tavsiye ediyorum.Hatta annemle bugün bir kez daha oturup tek tek inceledik her linki, o da bayıldı.Ülkücüğümün elmalı turtasını denedim bugün.Pazar beş çayının yanında süper oldu!Bizi de marifetli yaptın ya kendin gibi,helal olsun sana fıstıkım benim..:)
Bige