18 Ocak 2008

Otlu Çörek


Geçen haftasonu halamla birlikte Bakırköy turu attık. Yorgunluğun üstüne karnımız acıktı. Tam da o sırada çok lezzetli ev yemekleri yapan Kırıktabak'ı gördük. Halama o kadar övdüm ki kendimizi içerde bulduk. Çok lezzetli zeytinyağlılarla karnımızı doyurduk. Bir de otlu çörek yedik ki yemeyin de yanında yatın. Tabi hemen arkasından evdeki sebzeli tariflere bakıp o tariflerden bozma bir otlu çörek yarattık. O tadı bulamadım (hep öyle olur ya) ama çok lezzetli oldu. Beğeneceğinize eminim. Herkese iyi haftasonları...

Malzemeler:
1/2 su bardağı sıvıyağ
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
2-3 su bardağı un
2 paket kabartma tozu

Yarım demet maydanoz
1 demet dereotu
8-10 dal taze soğan
200 gr beyaz peynir
Dereotu, maydanoz ve soğanı ince ince kıyın. Peyniri de ezip ilave edin. Başka bir kapta sıvı yağ, yumurta (birinin sarısını üzerlerine sürmek için ayırın), yoğurt, un ve kabartma tozunu yoğurun. Unu 2 bardak kadar koyup son bardağı yumuşak bir hamur elde edecek şekilde ilave edin. Bardağınızın büyüklüğüne göre 3 bardak fazla gelebilir. Elinize yapışan bir hamur olacak. İçine ot-peynir karışımını da ilave edin. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsinize bir kaşık yardımıyla top şeklinde hamurlar koyun. Benim tepsime 16-17 tane sığdı. Biraz büyükçe oldu çörekler. Pişerken kabardıkça birbirlerine yapışıyor gibi görünseler de çıktıklarında ayrı oluyorlar :) Üzerlerine yumurta sarısı sürün ve 180-200 derece önceden ısıttığınız fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

30 yorum:

canan kufer dedi ki...

selencigim,
simdi mis gibi demli bir cay ile bu cörekler nasil gider, nasil gider!!!!!!!ellerine saglik,
canan

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Selenciğim. Görüntleri çok hoş muffin kalıbındada olur herhalde bu çörekler değilmi?

Hülya dedi ki...

Ellerine sağlık Sevgili Selen,
Tam bana göre bir tarif...
Soğanlı peynirli ve otlu.İlk fırsatta yapacağım.

Adsız dedi ki...

Selen'cim dereotunu çok severim pratik tarifin için teşekkür ederim.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Otlu otlu tam benim damağıma göre olmuş bu çörek Selen'cim, ellerine sağlık :)) Özlemişiz tariflerini :)) Sevgiler...

NiNo dedi ki...

nefis olmuslar galiba ole gorunuyorda :) ellerine saglik sekrim

etki alanı dedi ki...

Uzun süredir bu tarifi arıyordum Selen..Oğluma tarif ediyordum ..
Ergen dönemde olduğu için bazı tadları almasını istiyorum..Sadece patates kızartması var onun için,birde hergün peynirli börek ve makarna...Bir de gösterse..
Maydanozu hiç sevmiyor..Bu yüzden anlamadan yitebileceği tadlardan birini yayınlamışsın..Hemen yapacağım..
Sevgiler tatlı kız..
TüTü

zehra dedi ki...

eller�n�ze saGLIK
.................
cuman�n gelmesine sal�y�da sayma sadece 3 g�n kald�
mutlu sagl�kl� ve huzurlu haftalar d�l�yorum
hoscakal�n

Damak Tadı dedi ki...

Bayılırım otlu çöreklere Selen'ciğim..Seninkilerde çok nefis görünüyorlar şeker,ellerine sağlık..Kocaman öpüyorum seni..


Sevgiler

Selen dedi ki...

Hepinize çok teşekkürler güzel hanımlar :)
Seldacım, muffin kalıbın çok derin olmadığı sürece olur zannediyorum. ama çok derin olursa içi iyice yumuşak kalabilir. Bu arada kalıbı yarıya kadar bile doldursan yetecektir. Gayet güzel kabarıyor çünkü.
Tütücüm, işine yarayan bir tarif olmasına sevindim. Sesini duymak da çok güzel ;)

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar, ellerinize saglik, gercektende nefis olmus, görüntüde mükkemmmel, sevgiler...

Cafe Gusto dedi ki...

Selenciğim ellerine sağlık.Güzel görünüyor.Tadı da sanırım güzeldir...sevgiler...

Hesna dedi ki...

Sevgili Selen
Otlu çörekler gerçektende harika görünüyor eline sağlık.

Adsız dedi ki...

Nane ve maydanozu o kadar çok seviyorum ki neyin içine girse harika oluyor.Ellerinize sağlık sevgiler

Ferah Gülşen dedi ki...

Salen'ciğim şu otlar yeşillikler çöreklere çok yakışıyor. Ben de geçenlerde dereotlu poğaça yaptım ama maydonoz değilde nane koydum. Fena olmadı. Eline sağlık. Bak yine canım çekti :).

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar,ellerine saglik.

zehra dedi ki...

nef�sss olmus eller�n�ze sagl�k
.................
mutlu sagl�kl� ho� bir hafta sonu diliyorum

Aybike Ceylan dedi ki...

Selan'cigim,

Ellerine saglik, bende buna benzer bir tarifi severek yapip ve severek yiyiyoruz. Cayla eminim nefis olmustur.

Sevgiler ve guzel bir hafta diliyorum.

Adsız dedi ki...

Canımın içi Selenim,

ne güzel olmuş otlu çörek... Ne güzel gezip, görüp, yiyip içmişsiniz.. :)

Ellerinize sağlık hayatım..

sıcacık sevgiler..

www.misssgibi.com

Unknown dedi ki...

Geceninbu saatinde (saat tam 23.:19) kalkıp yaptım bu çöreği iyimi:) h40 yılda bir yaparım hamurişi, sabah kahvaltıda mideye indiririz artık. Ellerine sağlık, tarifin süper..

Tijen dedi ki...

Selen'ciğim,
Nefis görünüyorlar. Pek de iştah açıcılar. Olsa da yesek!

Rakunt ideas dedi ki...

Of of yanında bir çayla birde güzelm bir dostla nasıl güzel gider bu çörekler ellerine sağlık.Yarın sabah kahvaltıya yapıyorum mutlaka.

Yasemin dedi ki...

selenim bidenem bayildim bu coreklere ben!!! siddetle tavsiye edilir!!!!

GANNE dedi ki...

Selencim bu tarifini de denedim. Bugunku misafirlerim bayıldı. Herkese tarifi yazıp dagıttım. Enfes oldu. Senin tariflerden denediğim bu üçüncü tarif. :) Daha da artar bu sayı. İlk fırsatta bloguma da koyarım benimkilerin fotolarını. Çok teşekkürler şekerim. Opuyorum.

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,


Geçen hafta sonu tarifinizi denedim ve çok beğendim,Hamur işi sevmeyen eşim bile hiç sesini çıkarmadan bir kaç tane yedi:)))

İzninizle tarifi bloğumda yayınlamak istiyorum.


sevgiler...

Selen dedi ki...

Sevgili Ab-ı Hayat,
İzin senindir. Beğenmene çok sevindim. Afiyet olsun :)

Adsız dedi ki...

Çörek çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık. Bende yeni bir blog açtım,yavaş yavaş ilerletmeye çalışıyorum. Sizlerin tariflerinden de yararlanmak isterim. Fikirlerinize açığım. Teşekkürler. SİNEM renkliimutfak.blogspot.

zeynep dedi ki...

Bir zamanlar Kırıktabak müdavimi olan ve otlu çöreğini çok beğenen biri olarak, diyorum ki; yolunuz düşerse mutlaka deneyin.

otomatikkepce dedi ki...

Tarifinizi enedim. çok beğendim daha doğrusu dereotuyla problemi olmayan herkes beğendi. sakıncası yoksa sitemde yayınlamak isterim. Link vererek tabi.
Sevgiler Hülya

Selen dedi ki...

Tabi ki sevgili Hulya ne demek.. Cok memnun olurum. Begenmenize cok sevindim.