30 Aralık 2011

Tatlı-Tuzlu Kurabiye

Yeni yıl buluşmamızın akşamında Pelin bize uğrayıp bu nefis lezzeti getirdi. Pelin'i önceki yazılardan ve paylaştığım bazı tariflerinden hatırlarsınız. Ben de hemen kendi denememi yaptım. Gerçekten pratik ve çok lezzetli. Tavsiye ederim.

Bu arada geçen hafta ben de Actifry'lılar grubuna katıldım. Denemelerim bir heves devam ediyor. Pataten kızartması tabi ki denendi ve başarılı bulundu. Dün akşam da taze soğan ve yeşil biberli kuşbaşı tavuk kavurma yaptım. Çok lezzetli oldu. Bugün de hamsi tavayı Actifry'a deneteceğim. Sonuçları paylaşırım :)

Sevgiler

IMG_7112

Malzemeler:
8 tatlı kaşığı toz seker,
1 tepeleme tatlı kaşığı tuz,
1 yumurta (sarısı içine beyazı dışına)
125 gr yumuşak tereyağı
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 paket kabartma tozu ( kendinden kabaran un da kullanabilirsiniz)
1 cup (ya da 1 su bardağı) un
susam

Yapılışı
Susam ve yumurta akı hariç diğer malzemeleri yoğurun. Hamurdan küçük ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın. Yumurta akina bulayip susama batırıp 180 derece ısıtılmış fırında yarım saat kadar pişirin.

1 yorum:

lezzetiharikalarmutfagi dedi ki...

Bu kurabiyeyi bir arkadaşımda yemiştim ve çokda beğenmiştim gerçekten çok değişik bir tadı var hem tuzlu hem tatlı başta insana bir kurabiye hem tatlı hem tuzlu olurmu dedirtiyor sonra tadına bakıldığında farklı bir tat olduğu anlaşılıyor.Ellerinize sağlık