04 Kasım 2010

5 Dakikada Kupada Çikolatalı Kek


Bu aralar kararlıyım daha sık tarif yazacağım. Aslında biraz tarif biriktirdim. Bunları yavaş yavaş yayınlamayı düşünüyorum. Tuana okuldayken kendime vakit ayırmaya çalışıyorum. Aynı zamanda yeni tarifler de denemeye çalışıyorum. Aklımda da çok önceden almış olduğum bir yemek kitabındaki birkaç tarifi denemek var. En kısa zamanda bu projemi de gerçekleştireceğim.



2-3 hafta önce Yasemin'le görüştüğümüzde mikrodalga fırında kek yaptığını ve nefis olduğunu söylemişti. Bundan birkaç gün sonra bana da çok sevdiğim bir dostumdan bir e-posta geldi. Yabancı bir blog'un adresi vardı. Konu da beş dakikada çikolatalı kekti. Tabi ki hemen ilgimi çekti. Ve dayanamadım okur okumaz denedim. Yapımı ve porsiyonu küçük olduğundan tüketimi kolay olan bir kek oldu. En çok da Tuana beğendi. Sizlerle de paylaşmak istedim. Mikrodalgaya dayanıklı şık kaplarda birer porsiyonluk pişirip ikram edebilirsiniz. Biraz sıkı bir kek oluyor ama çok lezzetli. Melinda'ya teşekkürler.



Afiyet olsun

Malzemeler:
4 silme çorba kaşığı un
4 silmeden biraz fazla çorba kaşığı şeker
2 silme çorba kaşığı kakao
1 yumurta
3 çorba kaşığı süt
3 çorba kaşığı sıvı yağ
3 çorba kaşığı damla çikolata
1 çay kaşığı vanilya



Mikrodalgaya dayanıklı bir kupa ya da kapta önce kuru malzemeleri karıştırın. Sonra içine yumurtayı kırın ve iyice karıştırın. Süt ve yağı, daha sonra da damla çikolata ve vanilyayı ekleyin karıştırın. Mikrodalganın en yüksek sıcaklığında 2 dakika pişirin. Kekiniz hazır.

4 yorum:

*Ra dedi ki...

Selenciğim merhabalar,
Seni görünce nasıl mutlu oldum bilemezsin :)
2.5 yıl blog yazmaya ara verdim. Yazmaya ara verdiğim sürede blogcu arkadaşlarımı takip etme fırsatım da olmadı. Tamamıyle kopmuştum buralardan.
Şimdi kararlılıkla bloguna devam eden arkadaşlarımı görünce pişman oluyorum. Keşke bırakmasaydım da ben de uzaklaşmamış olsaydım die.
Yeniden dönüş yaptım. Umarım devam etmeyi başarabilirim bu defa. Sevgilerimle...
Artık *Ra Mutfakta :))

Adsız dedi ki...

Offff süpppperrrrrrrrrrrr

Adsız dedi ki...

Ya ama bizim mikrodalga yok :(:(:( Ühühühü

DATLIM dedi ki...

pratik ve acil durum keki:)elinize sağlık