21 Temmuz 2008

Tuana prensese baby shower


Mini baby shower'ımızı yapalı 2 haftayı geçti. Nefis lezzetlerle güzel bir gün geçirdik. Davetiyemiz Yasocuğumdandı. Menümüzde kısır, yaprak sarma, kıymalı börek, kurabiyeler, soğanlı-biberli ekmek ve sevgili Işıl'dan güne özel pastamız vardı.
Aradan zaman geçse de tarifi talebinizi unutmadım arkadaşlar. Ancak yazıyorum kusura bakmayın. Sevgili Pelinciğimin nefis taze soğanlı, kırmızı biberli ekmeğinin tarifini aşağıda bulabilirsiniz. Aslında ekmek yerine kek demek daha doğru olur. Tek başına bile afiyetle yiyebileceğiniz lezzette çünkü...




Tarif Pelin'in kaleminden şu şekilde:
Malzemeler:
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı su
3 tatlı kaşığı kuru maya (ben bir dr oetker kullandım)
4 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1/4 su bardağı sıvı yağ
1 corba kaşığı sirke
4 su bardağı un
1/2 doğranmış soğan
5 diş sarımsak1 demet maydanoz
2 ymk kaşığı margarin
ek olaraktan bir demet taze soğan
taze nane
azıcık zeytin ezmesi
1-2 tane kırmız tatlı biber

Yapılışı:
Öncelikle ılık süt ve su karışımına maya ve şekeri ekleyerek 10 dk kabartıyoruz. Daha sonra tuz, sirke, yağ ve unu da ekleyerek yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde edeceğiz.
Eğer yapışırsa bir miktar un eklemekte fayda olabilir. Bu arada margarin ile(ben zeytinyağı kullandım) soğandır biberdir maydanozdur nanedir bunları biraz çeviriyoruz. Ben yeşillikleri kaybolmasın diye soğanlar biberler karamelize kavrulunca otgilleri sonradan koydum (fesleğeni unuttum zannediyorum). Bu arada hamur kabarması önemli bir konu. 1 saat kadar kabarıyor kabarmış hamuru azıcık merdane ile açıp bu malzemeyi içine koyup karmakarışık olana kadar yoğuruyoruz yoğurmak zorlaşınca bir miktar un eklemesinde bulunabilinilir. Sonrasında yaklaşık 1 saat daha dinlendirip tekrar yoğuruyoruz ve tepsiye top yapıp koyuyoruz. Bıçakla üzerine çizikler atıp tepsiyi 260 derece fırında ( önceden ısınmış olması gerekiyor) üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Çok dikkatli olmak lazım zira yanıveriyor, 1 dakikanın bile önemi var.. Afiyet bal şeker olsun...

8 yorum:

zarpandit dedi ki...

kavaklıparkta oldugunuzu bilseydim bir gun önce giderdim hemde eimde şirin iki patikle:)

Unknown dedi ki...

Selen'cim uzun bir aradan sonra hoşgeldin her akşam üşenmeden uğradım bloğuna çok şık bir tarif ellerine sağlık sevgiyle kal öpüyorum

GANNE dedi ki...

Üff üff hala tadı damağımda valla bu nefis ekmeğin. Pelin'in ellerine sağlık. Tarif paylaşan cici annemize de teşeşkürler. Hayırlısı ile Tuanacığımıza kavuşursun umarım. Opuyorum...

pelince dedi ki...

Pasta'ya ayrı,kek'e ayrı bayıldım...Karnım o kadar açtı ki,ekrana bakakaldım:))
Tarif için çok teşekkürler..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Canım, Tuana'mız geliyor demek yakında :)) Orada olup tatlı anneyi şimartmayı çok çok isterdim :)) Kocaman sevgiler...

Selcen Şenocak dedi ki...

Bu gün doğum haberini aldım Geçmiş olsun gözünaydın,Tuana'nın yaşı uzun mutlu sağlıklı olsun.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

pasta harika olmus . tuana bebege saglikli mutlu uzun omurler dilerim daha oncede otlu coreginizi denemistim cok begenmistik devamli yapiyorum. bu ekmegini deneyecegim.selamlar nesrin www.lalelimutfaklar.blogcu.com

cimcime dedi ki...

Mesajım eline geçer mi? bilemiyorum.

Beğendiğim blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, başarılar.